Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bojkotta McDonalds  (läst 16764 gånger)

Händig Man

  • Gäst
Bojkotta McDonalds
« skrivet: 20 okt-11 kl 07:30 »
efter att ha sett detta och forskat lite mer i ämnet och insett att bla McDonalds är en av många matställen som använder sig av denna sk köttmassan kommer iaf jag INTE att äta där mer  :o

What Are Chicken Nuggets Made Of?



Galopp

  • Inlägg: 477
    • Uppland
    • Gladafriskadjur
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #1 skrivet: 20 okt-11 kl 07:52 »
Jag äter inte kött men kan äta kyckling ibland bara för att äta tillsammans med min familj. Men jag äter inte det nuggets o dyl. Det räcker med att titta på dem inuti så förstår man att det man äter är rester  :-X

Existens?

  • Gäst
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #2 skrivet: 21 okt-11 kl 09:12 »
Det var inget större drag efter att bojkotta McDonald...

Är det husmanskost för alternativare tro.. :)

Nena

  • Inlägg: 270
    • Dalsland
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #3 skrivet: 21 okt-11 kl 09:30 »
Undviker alla snabbmatställen så gott det går. McDonalds har jag bojkottat sedan tonåren - i typ trettio år o:)
Lev livet grönare så blir jorden skönare

kanka

  • Inlägg: 564
    • Västerbotten
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #4 skrivet: 21 okt-11 kl 09:50 »
Det var inget större drag efter att bojkotta McDonald...

Är det husmanskost för alternativare tro.. :)

Verkligen inte, har ätit på McDonalds en gång och det var en gång får mycket.
Min son började gråta över hur äckligt det var.
Vi fick stanna på vägen och köpa nåt annat då resan var lång.

Hälsningar från torpet
Det ska bara gå, 4600 kvm har jag till förfogande.

Körven

  • Inlägg: 1199
    • Värmland
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #5 skrivet: 21 okt-11 kl 09:51 »
Förr brukade jag köpa kaffe på Mc Donald,men blev illamående av lukten där inne,pga av den härdade oljan dom andvände.Nu har dom bytt ut frityroljan,men har också bytt ut kaffet mot något ekologiskt skit som smakar fan.Så för min del är det inte svårt att bojkotta Mc Donalds.
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Tokyoboy

  • Inlägg: 341
    • Uppland
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #6 skrivet: 21 okt-11 kl 09:56 »
Jag tror du predikar for de redan troende...  ;D

Galopp

  • Inlägg: 477
    • Uppland
    • Gladafriskadjur
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #7 skrivet: 21 okt-11 kl 09:59 »
Jag tror du predikar for de redan troende...  ;D

Är benägen att hålla med men jag tycker att det är bra att ämnet tas upp  :), ifall någon har missat............

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #8 skrivet: 21 okt-11 kl 10:40 »
Kan bara hålla med , nuggets har vi bojkottat i alla former i måånga år nu hos oss.
Jag brukade oxå köpa kaffet men numera är det odrickbart  :-X smakar vattensumpblask så det kan dom behålla.

När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

 

Helena R

  • Inlägg: 1862
  • Maskinförare
    • Östergötland
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #9 skrivet: 21 okt-11 kl 11:50 »
Men hålla... Alltså brukar det inte talas mycket på detta forum om att ta vara på så mycket som möjligt vid slakt? Det är väl det de har gjort, använt alla slaktrester och malt det. Var ligger felet i det egentligen? Sen om man inte gillar smak och lukt på stället är ju en helt klar bra anledning att bojkotta ändå.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Galopp

  • Inlägg: 477
    • Uppland
    • Gladafriskadjur
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #10 skrivet: 21 okt-11 kl 11:54 »
Men hålla... Alltså brukar det inte talas mycket på detta forum om att ta vara på så mycket som möjligt vid slakt? Det är väl det de har gjort, använt alla slaktrester och malt det. Var ligger felet i det egentligen? Sen om man inte gillar smak och lukt på stället är ju en helt klar bra anledning att bojkotta ändå.

Också en klok infallsvinkel  ;D Fast jag gillar inte McDonalds ändå

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #11 skrivet: 21 okt-11 kl 11:55 »
Äh, det är gott. Sen att det är gjort på "rester" gör väl inget?  ;D Bojkottar ni godis också??
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Nena

  • Inlägg: 270
    • Dalsland
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #12 skrivet: 21 okt-11 kl 12:10 »
Äh, det är gott. Sen att det är gjort på "rester" gör väl inget?  ;D Bojkottar ni godis också??
Vi gör godiset själva i sann alternativanda ;D
Lev livet grönare så blir jorden skönare

jenses

  • Gäst
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #13 skrivet: 21 okt-11 kl 12:21 »
Inget problem att bojkotta McD,
jag föredrar ändå Burger King.

eremit

  • Gäst
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #14 skrivet: 21 okt-11 kl 12:29 »



MAX är bäst!

Fru Jansson

  • Gäst
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #15 skrivet: 21 okt-11 kl 12:47 »
Men hålla... Alltså brukar det inte talas mycket på detta forum om att ta vara på så mycket som möjligt vid slakt? Det är väl det de har gjort, använt alla slaktrester och malt det. Var ligger felet i det egentligen? Sen om man inte gillar smak och lukt på stället är ju en helt klar bra anledning att bojkotta ändå.

So far so good. Men... den där tvättningsprocessen av köttmassan tycker jag känns lite mindre aptitlig... Faktiskt.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #16 skrivet: 21 okt-11 kl 14:46 »
Varför vi bojkottar nuggets är för att jag såg hur dom tillverkades för ett antal år sen .
Såg ett löpande band med små söta kycklingar som åkte ner levande i en kvarn o detta kyckling mos blev sen till nuggets.  :'(
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Temeriaire

  • Inlägg: 1522
  • Allt kan göras, men det omöjliga tar längre tid.
    • Småland
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #17 skrivet: 21 okt-11 kl 15:04 »
Åt på McDonalds en gång för sisådär 15 år sen, och det lär inte upprepas. Den där sörjan dom kallade hamburgare är väl knappast tjänlig som människoföda?
Men, det här med köttmassan, jag tycker också att det är lovvärt att ta reda på hela djuret, men det rimmar ju illa att mala ner hela djur med utvändig skit och allt för att sedan tvingas "tvätta" det hela med kemikalier och sen smaksätta artificiellt.
Om jag nu förstått det hela rätt?
Ibland kommer äventyret och suddar ut det jag skrivit i kalendern.

Sebbar

  • Gäst
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #18 skrivet: 21 okt-11 kl 15:34 »
Jag som trodde att hönan ruvade fram chicken nuggets :(  ;D


Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #19 skrivet: 21 okt-11 kl 15:39 »
Varför vi bojkottar nuggets är för att jag såg hur dom tillverkades för ett antal år sen .
Såg ett löpande band med små söta kycklingar som åkte ner levande i en kvarn o detta kyckling mos blev sen till nuggets.  :'(
Hmm, så du säger att vi äter dun när vi äter chicken nuggets? Om dem åkte ner levande så antar jag att kycklingarna hade dun på sig...
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

1270 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser