Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frusna vatten kärl  (läst 1127 gånger)

40+

  • Inlägg: 190
  • Våran "lilla" Ida
Frusna vatten kärl
« skrivet: 23 nov-08 kl 14:08 »
Undrar om ngn har en bra lösning när vattnet fryser i hoarna i lagårn  ??? Har sett att det finns barntallrikar som man kan fylla med varmvatten så att maten håller sig varm längre. finns det ngt liknande till djur  ???
Nybliven gårdsägare

Exotica

  • Inlägg: 843
    • Hejdeholms Gård
SV: Frusna vatten kärl
« Svar #1 skrivet: 23 nov-08 kl 14:45 »
Det finns vattenkoppar med elslinga och termostater. Du hittar lite på denna sida:
http://www.boleproducts.com/BoleB2C/tradepoint/B2C/ui/catalog/ItemCatalog.aspx?CategoryKey=60482
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

Lena A

  • Inlägg: 1598
SV: Frusna vatten kärl
« Svar #2 skrivet: 23 nov-08 kl 16:40 »
Kolla www.thermobar.se

Vi köpte en Thermobar 30 för några år sedan till våra får. Den fungerar alldeles utmärkt och jag kan varmt rekommendera den. Inget mer bärande av hinkar fram och tillbaka åtminstone två gånger dagligen vintertid.  ;D

Sajjbertjorven

  • Inlägg: 510
  • www.getter.se
    • www.getter.se
SV: Frusna vatten kärl
« Svar #3 skrivet: 23 nov-08 kl 19:58 »
Denna fråga har varit upp tidigare och jag tror att det nämdes något om pet-plaskor med hett vatten i som man la ner i vattenbaljorna för att hålla det isfritt
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

739 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser