Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Wyandotte  (läst 720 gånger)

Arancione

  • Inlägg: 2
Wyandotte
« skrivet: 03 jun-20 kl 07:37 »
Hej!
Jag har funderingar angående wyandottes. Har någon här fått kycklingar av blue laced och gold laced? Hur ser dom ut? Jag har nu 9 ägg i kläckaren, 5 blue laced och 4 gold laced. Jag kommer ha dem tillsammans. Är det nån skillnad i färger om man väljer att behålla en gold laced eller en blue laced tupp.. Kan man få kycklingar som blir renfärgade blue laced och gold laced om man blandar dem?

 

Arancione

  • Inlägg: 2
SV: Wyandotte
« Svar #1 skrivet: 03 jun-20 kl 07:47 »
En färg får jag ju renfärgat förstås beroende på vilken tupp jag väljer och att jag får hönor av båda färgerna.  :) men om man exempelvis sparar en blue laced tupp och korsar med gold laced höna, kan det då komma en renfärgad gold laced avkomma? Eller blir alla blandningar?
« Senast ändrad: 03 jun-20 kl 07:54 av Arancione »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

804 gäster, 4 användare (1 dolda)
wazi, xaelanar, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser