Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp med potens-problem?  (läst 1329 gånger)

Krogsmåla

  • Inlägg: 8
    • Östergötland
Tupp med potens-problem?
« skrivet: 24 sep-19 kl 20:49 »
Hej!
Vår Sultan-tupp är inte intresserad av damerna längre.. Potens-problem? Prestation-ångest? Bytt läggning? 😜 Han borde inte vara för gammal?  Väl? När BLIR en tupp för gammal??
Tack på förhand!! / Sabina

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Tupp med potens-problem?
« Svar #1 skrivet: 24 sep-19 kl 20:55 »
Hej!
Vår Sultan-tupp är inte intresserad av damerna längre.. Potens-problem? Prestation-ångest? Bytt läggning? [emoji12] Han borde inte vara för gammal?  Väl? När BLIR en tupp för gammal??
Tack på förhand!! / Sabina

Vaktar han dom inte ens?

Jag är av den sort som då vässar yxan...
Det är aldrig för sent att ge upp.

Krogsmåla

  • Inlägg: 8
    • Östergötland
SV: Tupp med potens-problem?
« Svar #2 skrivet: 25 sep-19 kl 01:58 »
Jo, asså.. Det hade jag nog gjort.. Tyvärr är han vår enda tupp av rasen sultan och jag har inte hittat nån som har ägg än. Det är är lite av hans sista chans, han varken vaktar eller uppvaktar. 
Han verkar dock glad och pigg.  Tupp-rackarn....   :-[

Klasb

  • Inlägg: 536
    • Gotland
SV: Tupp med potens-problem?
« Svar #3 skrivet: 25 sep-19 kl 09:40 »
Grannfrun känner igen symptomen. Hon botar tuppen genom att hota med att gå med i föreningen "Rädda skogen vilda djur. ingen jakt mer". det skrämmer tuppen så han vaknar till för en kort tid och sköter det sexuella lite bättre.

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Tupp med potens-problem?
« Svar #4 skrivet: 25 sep-19 kl 11:18 »
Jo, asså.. Det hade jag nog gjort.. Tyvärr är han vår enda tupp av rasen sultan och jag har inte hittat nån som har ägg än. Det är är lite av hans sista chans, han varken vaktar eller uppvaktar. 
Han verkar dock glad och pigg.  Tupp-rackarn....   :-[

Men vet du att det är så att han inte betäcker dem då? Vår tupp såg jag aldrig betäcka, förutom i början när han var översexuell, men han lyckades befrukta alla 18 höns själv. Utan att jag såg alltså.

Krogsmåla

  • Inlägg: 8
    • Östergötland
SV: Tupp med potens-problem?
« Svar #5 skrivet: 25 sep-19 kl 19:10 »
Klasb: Jag har hotat med de flesta föreningar och sällskap..  Och grytan...  >:D 
Visst kan de nog betäcka i smyg men när Sultan-hönan gick med "sin" tupp blev det inga befruktade ägg. Hon går nu med en silverudds-tupp, blir synligt befruktad och jag ska lägga in i kläckaren för att se om det finns liv. Skulle ju gärna ha fler "rena" Sultaner dock innan han hamnar i grytan...

Tossefarmors

  • Inlägg: 256
    • Dalsland
    • tossefarmors gotlandskaniner
SV: Tupp med potens-problem?
« Svar #6 skrivet: 26 sep-19 kl 21:06 »
Hur gammal är han?

Krogsmåla

  • Inlägg: 8
    • Östergötland
SV: Tupp med potens-problem?
« Svar #7 skrivet: 27 sep-19 kl 14:49 »
3 år kanske? Han och hans fru kom till mig som vuxna, så jag är inte helt säker förstås.  😊


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

852 gäster, 5 användare (3 dolda)
von tratt, Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser