Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tacka andas ansträngt,  (läst 1752 gånger)

Dartanjang

  • Inlägg: 2
    • Skåne
Tacka andas ansträngt,
« skrivet: 06 aug-19 kl 10:13 »
Hej. Någon som har erfarenhet av kraftigt ansträngd andning på tacka. Hon är tre år och är visar sig pigg i övrigt. Öronen pigga, äter, idisslar, dricker, bräker när jag kommer och hälsar på. Hennes andning har varit mycket ansträngd i olika perioder i sommar. Jag har behandlat med penicillin i 6 dgr, då blev hon bättre men efter en vecka var hon lika dan igen. Hon låter som ett ånglok. När det är som värst är näsborrarna utvidgade mycket och hon är ansträngd, sedan kan det lugna ner sig igen. Någon som vet nått om detta eller som har erfarenhet? Tacksam för all hjälp.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Tacka andas ansträngt,
« Svar #1 skrivet: 06 aug-19 kl 11:13 »
Hej. Någon som har erfarenhet av kraftigt ansträngd andning på tacka. Hon är tre år och är visar sig pigg i övrigt. Öronen pigga, äter, idisslar, dricker, bräker när jag kommer och hälsar på. Hennes andning har varit mycket ansträngd i olika perioder i sommar. Jag har behandlat med penicillin i 6 dgr, då blev hon bättre men efter en vecka var hon lika dan igen. Hon låter som ett ånglok. När det är som värst är näsborrarna utvidgade mycket och hon är ansträngd, sedan kan det lugna ner sig igen. Någon som vet nått om detta eller som har erfarenhet? Tacksam för all hjälp.

På vilka grunder har du behandlat henne med penicillin? På eget fritt bevåg?
Det är aldrig för sent att ge upp.

Dartanjang

  • Inlägg: 2
    • Skåne
SV: Tacka andas ansträngt,
« Svar #2 skrivet: 06 aug-19 kl 12:01 »
Nej nej inget eget bevåg. Vet. har varit här. Jag ville bara höra om någon visste nått om detta innan jag ringer vet. igen eftersom penc. uppenbarligen inte hjälpte.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Tacka andas ansträngt,
« Svar #3 skrivet: 06 aug-19 kl 12:49 »
Ja hade hon varit dräktig så hade det ju varit enklare att gissa...

Finns en tråd om Acidos här på forumet..men det är mycket gissningar...
Det är aldrig för sent att ge upp.

 

skogaliten

  • Inlägg: 1288
    • -
SV: Tacka andas ansträngt,
« Svar #4 skrivet: 06 aug-19 kl 13:58 »
Hej. Någon som har erfarenhet av kraftigt ansträngd andning på tacka. Hon är tre år och är visar sig pigg i övrigt. Öronen pigga, äter, idisslar, dricker, bräker när jag kommer och hälsar på. Hennes andning har varit mycket ansträngd i olika perioder i sommar. Jag har behandlat med penicillin i 6 dgr, då blev hon bättre men efter en vecka var hon lika dan igen. Hon låter som ett ånglok. När det är som värst är näsborrarna utvidgade mycket och hon är ansträngd, sedan kan det lugna ner sig igen. Någon som vet nått om detta eller som har erfarenhet? Tacksam för all hjälp.

Lungmask??


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, LimJans, Björkris, biggelina, bmr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser