Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  söker efter en litet torp  (läst 855 gånger)

jessan91

  • Inlägg: 1
  • jag en en glad och go tjej som en skötsam .
    • Västergötland
söker efter en litet torp
« skrivet: 16 jun-20 kl 20:15 »
 hej jag  och mamma söker ett torp?     
Finns det någon som vet något var man kan leta.  vi har dock en katt med han e snäll och go gillar lantligt ställe. .mvh jessica &ulrika 

 

sayerbýr

  • Inlägg: 722
  • sayerbýr - woodcutter settlement
    • -
    • Sayerbýr - Woodcutter Settlement
SV: söker efter en litet torp
« Svar #1 skrivet: 16 jun-20 kl 22:31 »
Min metod, när jag letade ödehus. Var hyfsat enkel.
Har en guide på insta-stories, Sayerbyr.

Den är såhär.
- Gå in på hitta.se kartan.
- Välj tomtgränser som vy och scrolla sedan runt och leta egna fastigheter, alltså tomter, inom de områden ni vill vara
- Klicka på tomten för att få upp en fastighetsbeteckning samt storlek på marken som tillhör.
- Skicka fastighetsbeteckningen till lantmäteriet via deras hemsida och be om att få ägaruppgifter.
- Du får namn och adress tillbaka. Ring och fråga om de vill sälja :)

Efter tio försök hittade jag en som ville sälja rätt objekt till mig.

Lycka till!
- Min tråd här på alternativ: https://www.alternativ.nu/index.php?topic=191016.0 - En stuga utan el, vatten & avlopp inkopplat. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 1.5km till närmaste hus. En dåres vardag mer eller mindre. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdomar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

727 gäster, 3 användare
Be, lillatorpet, karin saler

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser