Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fräcka hök-jäkel!  (läst 13479 gånger)

Lena A

  • Inlägg: 1598
Re:Fräcka hök-jäkel!
« Svar #60 skrivet: 25 mar-06 kl 19:06 »
Skulle det kunna funka om ni sätter upp skat-liknande attrapper lite här och var ??

Vad då för skatliknande attrapper? Höken har inte kommit hit än men det lär nog inte dröja så länge, så jag är mycket intresserad av något som kan skrämma bort den.


Farsan50

  • Inlägg: 63
Re:Fräcka hök-jäkel!
« Svar #61 skrivet: 27 mar-06 kl 07:01 »
Skulle det kunna funka om ni sätter upp skat-liknande attrapper lite här och var ??

Undrar Bondmoran

 ;D Intressant, hur menar du att det skulle fungera?
Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

duvan

  • Inlägg: 102
    • -
    • Enebacka
Re:Fräcka hök-jäkel!
« Svar #62 skrivet: 27 mar-06 kl 11:31 »
Ett annat bra knep är att sätta upp en stor spegel!! Den ska vara av den typ som förr fanns i butiker för att hålla koll på snattare ( typen halvboll). Höken är ett revirdjur och ser den sig själv i spegeln så tror den att en annan hök har sitt revir där.

Funkar utmärkt!! ;D

Annars finns det ju alltid fällor..... :-*

Bondmoran

  • Inlägg: 485
Re:Fräcka hök-jäkel!
« Svar #63 skrivet: 27 mar-06 kl 12:26 »
;D Intressant, hur menar du att det skulle fungera?

Var bara en tanke som dök upp. Ser ju ibland hur andra fåglar attackerar och jagar bort en del rovfåglar så tanken var väl att höken på nått sätt skulle uppfatta att det fanns en risk för att själv bli "attackerad".

Mina höns går under plasttak numera och tidigare under nättak så nån hök göre sig inget besvär här längre.

Hälsar
Bondmoran
Glad sunkmorsa med stor familj.
Äter veganskt, älskar månen och går barfota.
Bevarar lantraserna helsingefår, jämtgetter, gotlandskanin, mellerudskanin, gammelsvensk dvärghöna, stora ölandshöns och blekingeanka. Jag lyssnar när djuren talar.

VascoDaGama

  • Inlägg: 15
    • -
    • chickendudes place
Re:Fräcka hök-jäkel!
« Svar #64 skrivet: 05 apr-06 kl 22:32 »
Vi har mycket problem med hökar som försöker ta våra hönor. Detta trots att vi har nät runt hela gården och som tak. Det som räddar våra hönor är att vi har världens bästa "vakthundar", vårat påfågelpar. Det händer ofta att jag ser påfågeln hoppa upp med fötterna mot taket på hönsgården och attackera höken. Ännu så länge har inte höken lyckats överlista vår påfågel.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

385 gäster, 3 användare (2 dolda)
Okulärbesiktning av Byrålåda

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser