Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna Ankglädjetråden :-)  (läst 76482 gånger)

AnetteA

  • Inlägg: 363
    • Västergötland
    • Lantisarna
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #540 skrivet: 12 apr-13 kl 20:00 »
De är från i fjol, vet inte exakt ålder. Har inte vägt äggen heller tyvärr. Våra bor inne i lagårn på nätterna, håller några grader över nollan nattetid. Det är ju rätt årstid för dem att börja, de värper inte ute?
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

borlotti

  • Inlägg: 82
    • Bohuslän
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #541 skrivet: 25 apr-13 kl 16:41 »
Upptackte att mina ankor dött inatt! Chock. De hade blivit ihjälhackade. Hur hände det? Håll i er- av en näktergal! Det var skönt att vakna och förstå att det bara var en dröm.

jan98

  • Inlägg: 850
    • Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #542 skrivet: 28 apr-13 kl 17:18 »
Inte långt kvar nu hoppas att det blir några små myckällingar  ;D
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

UngJägarn

  • Inlägg: 68
    • Norrbotten
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #543 skrivet: 10 jun-15 kl 22:25 »
Måste väcka tråden...
Så just nu har vi bara 2 löpankor men det blir kanske en duo Smaragdankor till gården oxå sen ruvar en höna på 5 löpanksägg som är befruktade och några egna hönsägg hoppas det blir några kycklingar och ällingar :D

 

19Haglund78

  • Inlägg: 46
    • Dalsland
Nu är jag en stolt ankmamma!
« Svar #544 skrivet: 12 jun-15 kl 22:50 »
I dag har jag köpt mina 5 första myskankungar. Har suttit ute i flera timmar & kollat på dessa goa dunbollar.
Dom är bara för ljuvliga.
Mina tvillingkillar på 2,5 år sträckte in händerna & dunbollarna med stora labber kom springandes, <3

19Haglund78

  • Inlägg: 46
    • Dalsland
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #545 skrivet: 07 apr-18 kl 21:14 »
I dag har jag köpt mina 5 första myskankungar. Har suttit ute i flera timmar & kollat på dessa goa dunbollar.
Dom är bara för ljuvliga.
Mina tvillingkillar på 2,5 år sträckte in händerna & dunbollarna med stora labber kom springandes, <3





Postat med Alternativ.nu´s app


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

802 gäster, 1 användare
Anna 123

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser