Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Annat alternativ till jordkällare?  (läst 2597 gånger)

Lilla J

  • Inlägg: 12
    • Uppland
    • www.lillaortagarden.se
Annat alternativ till jordkällare?
« skrivet: 24 feb-04 kl 14:24 »
Hej!
Jag undrar hur man kan förvara rotfrukter utan jordkällare?
m.v.h. / Jazzy
Örtkunnig vegeterian som arbetar som egenföretagande aromaterapeut. Har skapat en egen ekologisk hudvårdsserie med varumärket Loe´la. Titta gärna in på min hemsida http://www.lillaortagarden.se Välkomna!

AndersT

  • Inlägg: 154
Re:Annat alternativ till jordkällare?
« Svar #1 skrivet: 24 feb-04 kl 21:10 »
Kan du förvara rotfukterna på ett svalt och mörkt ställe så är det bra, ljus och värme kan fåf rotfrukterna att fortsätta utvecklas med dålig smak som följd..Men passa dig för minusgrader, åtminstone om du förvarar potatis- dom kan ruttna.. För fuktig  eller för torr omgivning är heller inte bra.. Har du plats och möjlighet så prova att förvara på olika ställen, och med olika metoder, så hittar du nog förvaringsställen för dina rotsaker. Själv har jag potatis i källaren, som håller ca +15C, purjolöken trivs inte alls där (blir halvseg och allmänt tråkig)..


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

536 gäster, 2 användare (1 dolda)
Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser