Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sökes: bok om svenska medicinal- och nyttoväxter  (läst 14420 gånger)

Rav3n

  • Inlägg: 24
    • Småland
SV: Sökes: bok om svenska medicinal- och nyttoväxter
« Svar #20 skrivet: 29 feb-12 kl 13:14 »
Ta med papper och penna och prata med de gamla. De besitter mycket kunskap som inte tas upp i böcker idag. Vet av egen erfarenhet då min farfar  och farmor lärde mig mycket om vad som finns i vår natur och vad de olika växterna är bra till. Samtidigt kan man få en hel del underbara anekdoter om deras liv, kunskap som man värderar högt den dag de inte finns kvar.
Kan man inte göra det själv......då behöver man det inte

christinag

  • Inlägg: 1912
  • Täljstenfantast
    • Västmanland
SV: Sökes: bok om svenska medicinal- och nyttoväxter
« Svar #21 skrivet: 29 feb-12 kl 20:41 »
Instämmer!

Och det är intressant och givande att göra detta även med annat än efterforskandet av medicinalkunskaper som målsättning. Jag har nyligen digitaliserat kasettbandupptagningar jag gjorde med mormor och morfar i tidiga 70-talet. Fascinerande att höra idag!

MvH
Christina G
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 4 användare
RindertD, Stengrim, skräptanten, Andreas Wallin

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser