Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna med mystiska symtom.  (läst 1028 gånger)

SVALA1

  • Inlägg: 12
    • Östergötland
Höna med mystiska symtom.
« skrivet: 21 aug-22 kl 17:49 »
Hej alla vänner!
Kan någon hjälpa mig!
Ska försöka göra en lång historia kort.
Det hela började med att hon låg på ägg och hade kommit ganska långt i sin ruvning.
Nyfiken som jag är så kände jag på äggen hon låg på, och helt plötsligt fick hon anfall, liknande EP. Hon flaxade och ramlade ut ur redet. Men efter ett kort tag vaknade hon till och var som vanligt, det hela varade bara typ tio sekunder.
Sen hände det igen efter att hon hade fått sina telingar och men som första gånger varade det bara en kort stund. Sen började hon att putsa sig lite tvångsmässigt, typ hon bara stannade upp och kliade sig förnetiskt.
Min första tanke var ju då att j.....lar nu har hon fått löss >:D!!!!!!!!!!!!!! Fångade in henne och då fick hon ett anfall igen och var helt borta i min famn. Återigen efter en kort stund så vaknade hon och var som vanligt igen. Jag kollade igenom henne och såg inga odjur. OBS, kollade väldigt noga.
Nu har jag bara sett henne få ett anfall, men nu har hon börjat att klia sig vid öronen, och det gör hon bara när hon blir stressad, vad jag har sett!
Tack vare att hon kliar sig så kommer hon åt vid ögonen så hon har börjat att bli lite sårig där.
När hon inte är stressad eller kliar sig så beter hon sig de andra hönsen, hon äter och dricker som vanligt och hon har bra hull.
Har sökt över hela nätet, men hittar inget som liknar hennes symtom, om ni förstår vad jag menar.
Är det någon som känner igen detta?
En tanke som slog mig var, kan höns få öronskabb och att det är därför som hon kliar sig så? Har sökt på nätet efter detta, men hittar inget om att höns kan få öronskabb.
SVALA1


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

822 gäster, 1 användare
peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser