Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gojibär  (läst 941 gånger)

Cissy

  • Inlägg: 8
    • Skåne
Gojibär
« skrivet: 27 aug-20 kl 14:23 »
Är det någon som har koll på gojibären? Jag har två plantor som nu är 7-8 år och är mer än en meter höga. De blommar, men jag får inga bär... Vad gör jag för fel???
Först när det sista trädet huggits ner, den sista floden förgiftats och den sista fisken fångats, då kommer människan att förstå att man inte kan äta pengar

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
SV: Gojibär
« Svar #1 skrivet: 28 aug-20 kl 08:42 »
Jag har en planta som jag köpte för evigheter sedan. Den har alltid blommat mycket sent och trots att vår bin är på den hela tiden så blir det nästan aldrig något bär. Däremot är den oerhört aggressiv. den förökar sig som bara den och klippta grenar gror i komposten, t.o.m. om de får torka ut först så gror de !
Jag lämnar det jag klipper på förbränning. Ingenting att ha enligt min erfarenhet.
Kan däremot rekommendera Mullbäret Mulle, jättegott och spännande träd/buske. Har haft flera men mullvaden åt upp alla rötterna på den ena, så nu har jag en kvar .


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

975 gäster, 4 användare (2 dolda)
Tur-Johan, Mathias.

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser