Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mjölon mot urinvägsinfektion?  (läst 12331 gånger)

Eulalia

  • Gäst
mjölon mot urinvägsinfektion?
« skrivet: 20 jun-05 kl 16:01 »
Hej
är det någon av er som har erfarenhet av mjölon mot urinvägsinfektioner?
Läste nånstans att det är nåt av det mest effektiva som finns, som en kallvattensinfusion på mjölonbladen.


HildaM

  • Inlägg: 129
Re:mjölon mot urinvägsinfektion?
« Svar #1 skrivet: 21 sep-05 kl 23:18 »
Jag vet inte. Men skulle vara enormt tacksam för alla tänkbara (beprövade) kurer mot urinvägsinfektion! :'( Jag vill inte mer!!

Alva

  • Gäst
Re:mjölon mot urinvägsinfektion?
« Svar #2 skrivet: 22 sep-05 kl 00:06 »
Hej,, förutom att du alltid bör hålla dig varm så är det bra om du försöker lära dig känna igen hur det känns innan det drar igång. Att du då dricker så mycket du kan, blanda äpplecidervinäger i ditt vatten . Det kan du gärna göra alltid, men extra bra när du känner att det är på gång och också medans du har den.
Mvh Ann

Carina Von C

  • Inlägg: 174
    • Norrbotten
Re:mjölon mot urinvägsinfektion?
« Svar #3 skrivet: 22 sep-05 kl 07:59 »
Prova att dricka c-vitamin, en annan kur är att köpa färdig tranbärsjuice (svindyr) ett bra märke är Ocean Spray, kolla så att det är tranbär och int eblandat med hallon. Annats tror jag också det finns på hälsokostaffären!

Molly

"Man ska aldrig avslöja sina svampställen!"

ananda

  • Gäst
Re:mjölon mot urinvägsinfektion?
« Svar #4 skrivet: 06 okt-05 kl 13:12 »
Bra mot urinvägsinfektioner är också fräken. Åkerfräken om jag minns rätt. Det går nog att kolla upp, någon av sorterna var mindre lämplig att koka te på.
Min kompis brukar använda det, och hon är nöjd. Sen finns det något på hälsokosten som heter UVA E. Det kan också vara lämpligt om man har svårare problem. Men varmt om fötterna och sitt aldrig kallt. Det är det bästa förebyggandet.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:mjölon mot urinvägsinfektion?
« Svar #5 skrivet: 06 okt-05 kl 13:24 »
HildaMaria, och ni andra förstås.

Massor med nässelte har hjälpt mig jättemycket. Helst på färska blad.

HildaM

  • Inlägg: 129
Re:mjölon mot urinvägsinfektion?
« Svar #6 skrivet: 12 okt-05 kl 10:59 »
Nu fick jag lite tips. Nässelte var nytt...
Tranbär fungerar hyffsat, åkerfräken ska jag göra nytt försök med.
Sist gick jag ut i skogen för att plocka, och plockade gjorde jag, en stor kasse full. Som tur var läste jag om åkerfräken när jag kom hem igen, och förstod då att jag plockat giftiga kusinen Kärrfräken. Så akta!
Tack för tipsen!

HildaM

  • Inlägg: 129
Re:mjölon mot urinvägsinfektion?
« Svar #7 skrivet: 21 okt-05 kl 15:12 »
Koka te' po lingonblad! Tipsar jag om, som fott so monga tips sjelv... Drick inte for mycket och for lange bara, risk for forgiftning. Detta har varit det mest effektiva for mig. Men ofta kommer symptomen tillbaka efter nogon vecka... Jattejobbigt!(Ursekta avsaknaden av vora tre sista bokstever!)
« Senast ändrad: 23 nov-05 kl 11:33 av VildaHilda »

HildaM

  • Inlägg: 129
Re:mjölon mot urinvägsinfektion?
« Svar #8 skrivet: 21 okt-05 kl 15:13 »
......


http://www.urologkanalen.com/urinvagsinfektion/behandlingalternativ.shtml

Her berskrivs lite mer om Orsaken. Det gillar vi! Orsak/Verkan..

timmertomten

  • Inlägg: 257
Re:mjölon mot urinvägsinfektion?
« Svar #9 skrivet: 20 nov-05 kl 19:53 »
Hej
Jag har för mig att det finns nåt ämne i mjölonbladen som reagerar med infektionen och färgar urinen grönaktig om jag inte minns fel, och givetvis "tar bort" infektionen, när infektonen är borta får urinen sin vanliga färg. *pannan i djupa veck* undrar om jag verkligen minns rätt. Boken "Vilda växter som mat och medecin" av Stefan källman tar upp detta iaf. Kolla i den.

gimskogen

  • Inlägg: 1477
    • gimskogen.se
Re:mjölon mot urinvägsinfektion?
« Svar #10 skrivet: 23 nov-05 kl 19:43 »
Tranbärsjuice finns att köpa i vanliga mat affärer, märket jag köpt heter -Jokk bär dryck - tranbär...
Funkar för mig...
 :)
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 2 användare
von tratt, tuslus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser