Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som vet vart man kan få fönster renoverade runt skövde?  (läst 940 gånger)

  • Gäst
 Mina fönster i sovrummet var inget vidare. nedre delen på fönster var dåligt i träet. Det visste jag om men det har inte blivit av att jag fått det fixat. Jag hade satt i en vinkelfäste sist. Det andra har bågnat i en mindre banan -form längst ner.

Undrar om man kunde göra reservfönster så länge? Träribbor har jag. Undrar om det är viktigt att snedsåga dem som en tavelram  eller bara lägga en ribba nere och en uppe och sen 2 långa emellan. Limma med utelim+ självborrande skruv.  Sen 2 spröjs. Sen skruva på Plexiplast? eller ha på klar byggplast?

Kanske borde lägga fönsterna på en skiva ock göra en jigg. Så man får de rätta måtten.

Inte lätt att hitta likadana fönster på loppis. .

Mäts fönster i tum??  eller millimeter?

Jag får kolla runt om jag hittar någon på nätet som renoverar/gör fönster. Runt Skövde. Helst inte mer än 10 mil bort.
« Senast ändrad: 24 jul-19 kl 09:31 av Fixasjälvkille »

malarmaster

  • Inlägg: 5252
    • Småland
det är relativt lätt att laga träfönster. Känner inte till skövde men det lär finnas företag som gör sådant. kolla och slå på Hitta.se ,knappa in fönsterrenovering eller byggnadsvård. Större målerier brukar också kunna hjälpa till då just fönster är en stor del idag. Annars finns polska plastfönster billigt  :-X för den som inte bryr sig om estetik eller husets utseende.

 

Torpartomas

  • Gäst
Citat från:  link=topic=194724.msg1813698#msg1813698 date=1563920019
Mina fönster i sovrummet var inget vidare. nedre delen på fönster var dåligt i träet. Det visste jag om men det har inte blivit av att jag fått det fixat. Jag hade satt i en vinkelfäste sist. Det andra har bågnat i en mindre banan -form längst ner.

Undrar om man kunde göra reservfönster så länge? Träribbor har jag. Undrar om det är viktigt att snedsåga dem som en tavelram  eller bara lägga en ribba nere och en uppe och sen 2 långa emellan. Limma med utelim+ självborrande skruv.  Sen 2 spröjs. Sen skruva på Plexiplast? eller ha på klar byggplast?

Kanske borde lägga fönsterna på en skiva ock göra en jigg. Så man får de rätta måtten.

Inte lätt att hitta likadana fönster på loppis. .

Mäts fönster i tum??  eller millimeter?

Jag får kolla runt om jag hittar någon på nätet som renoverar/gör fönster. Runt Skövde. Helst inte mer än 10 mil bort.
Hej,
Rödkvarna snickeri i Huskvarna är duktiga på att fräsa fram nya profiler till äldre fönsterbågar.
Lämnade in mina bågar där, vart hur fint som helst!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

563 gäster, 4 användare
magtob, xaelanar, karsan, fri

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser