Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Google-annonserna på fel ställe?  (läst 2278 gånger)

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
Google-annonserna på fel ställe?
« skrivet: 06 jan-11 kl 07:19 »
Kan det vara så att Google-annonserna är på fel ställe i handboken?
Trots att handboken redan har ett par tusen sidvisningar per dag är det så gott som ingen som klickat på någon annons. Är placeringen kanske fel, så att man inte ser dem? Jag tycker de borde synas bättre där de är än längst ned i sidfoten som här i forumet.  :-\
Handboken har ju en hel del kostnader, både engångs- och löpande, som den behöver kunna klara själv.

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Google-annonserna på fel ställe?
« Svar #1 skrivet: 06 jan-11 kl 08:08 »
Oups, jag hade inte koll på det där. Är det så att alternativ får mer pengar ju fler klick? Då kanske man skulle informera om det, kanske kunde man vara mer "intresserad" av annonserna då... Kanske ska man köpa något i en avlägsen framtid, som gör att man måste klicka på länkarna nästan varje dag...  ::)  ;D.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Google-annonserna på fel ställe?
« Svar #2 skrivet: 06 jan-11 kl 08:18 »
Jo, så funkar det. Men man får inte luras och klicka fast man inte är intresserad av annonsen.
Men jag tycker faktiskt att annonserna har blivit mer och mer relevanta på sistone, så det borde bli lite fler klick, om de nu ligger på ett ställe där de syns.
Man kan ju ha annonsrutan i grälla färger eller tillåta bildannonser, men det stör för mycket tycker jag. Det bästa vore om vore om vi fick ihop ekonomin med lite diskreta annonser, som nu.

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Google-annonserna på fel ställe?
« Svar #3 skrivet: 06 jan-11 kl 08:34 »
Jo, jag har sett att annonserna faktiskt är mer intressanta nu, där finns företag som jag ändå har varit i kontakt med. Så istället för att klicka på mina bokmärken när jag ska kolla deras sida ska jag klicka här på alternativ. Så blir det dubbel nytta av att jag läser på deras sida.

Hur är det förresten, kan man göra så att det är olika annonser beroende på vem som är inloggad? Jag tänker på mer lokala företag, som foderföretag osv, för dem är det ju mer intressant att nå dem som bor i närheten. Är det en funktion som finns/är lätt att skapa?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Google-annonserna på fel ställe?
« Svar #4 skrivet: 06 jan-11 kl 09:23 »
Jo, jag har sett att annonserna faktiskt är mer intressanta nu, där finns företag som jag ändå har varit i kontakt med. Så istället för att klicka på mina bokmärken när jag ska kolla deras sida ska jag klicka här på alternativ. Så blir det dubbel nytta av att jag läser på deras sida.

Hur är det förresten, kan man göra så att det är olika annonser beroende på vem som är inloggad? Jag tänker på mer lokala företag, som foderföretag osv, för dem är det ju mer intressant att nå dem som bor i närheten. Är det en funktion som finns/är lätt att skapa?


Jo, så funkar det redan. Google har koll på vad du är intresserad av och här kan du se och korrigera vilken typ av annonser som visas för dig: http://www.google.se/ads/preferences/
Detta är inget särskilt för annonserna här på www.alternativ.nu utan gäller alla google-annonser du ser på hela nätet.


Jag har nu flyttat annonsrutan i handboken längst ned, som i forumet. Blev det bättre eller sämre enligt dig/er?
Om det ger någon skillnad i klick får vi se om ett par dagar...

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Google-annonserna på fel ställe?
« Svar #5 skrivet: 06 jan-11 kl 21:04 »
Det har klickats lite mer i dag ser jag, men man vet inte om annonserna uppmärksammats för att vi pratat om dem eller för att den nya placeringen är bätttre...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

417 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser