Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Citat  (läst 2476 gånger)

mumsmums

  • Inlägg: 72
    • -
    • Välkommen till familjen Perdahls hemsida!
Citat
« skrivet: 18 mar-04 kl 12:27 »
Har sett i flera inlägg att en snygg citatmarkering finns med från annans text. Har prövat med att först markera det jag vill citera för att sedan trycka på citat. Då kom hela inlägget med. Vad har jag gjort för fel? Eller syns bara citatet och sitt eget inlägg när man postar?

MVH
Ann
"Som man bäddar får man ligga" ska inte vara en ursäkt för kränkande särbehandling och absolut inte när bädden består av efterkonstruktioner, undanhållande av fakta och lögner där vissa bereds möjlighet att rädda sitt eget skinn och andra görs rättslös.  www.familjenperdahl.se

Neiklot

  • Gäst
Re:Citat
« Svar #1 skrivet: 18 mar-04 kl 13:10 »
Har sett i flera inlägg att en snygg citatmarkering finns med från annans text. Har prövat med att först markera det jag vill citera för att sedan trycka på citat. Då kom hela inlägget med. Vad har jag gjort för fel? Eller syns bara citatet och sitt eget inlägg när man postar?

MVH
Ann

Tryck bara på Citera här uppe till höger, och sudda bort det du inte ska ha med.  ;D

Och det du själv ska skriva, skriver du under det du citerat (alltså under/bakom [ / q u o t e ] )

Och ja, du ser inte markeringen före du har postat det, utan det du citerar står inom "[ quote] - [ / quote]
« Senast ändrad: 18 mar-04 kl 13:12 av Neiklot »

admin

  • Administratör
  • Inlägg: 631
    • Alternativ.nu
Re:Citat
« Svar #2 skrivet: 19 mar-04 kl 15:49 »
Vad skönt att ni är snabba och håller koll - jag kunde inte förklarat det bättre själv.
Tack Neiklot!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

371 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser