Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gojibär?  (läst 2297 gånger)

Anne Kristine

  • Inlägg: 16
Gojibär?
« skrivet: 15 nov-09 kl 21:09 »
undrar om någon vet var man kan få tag på Gojibär. Antingen färska,torkade eller frö, plantor. Tacksam för svar!

Lilly

  • Inlägg: 68
  • www.liiv.se
    • www.liiv.se
SV: Gojibär?
« Svar #1 skrivet: 15 nov-09 kl 23:21 »
www.reneevoltair.se. Här i Malmö finns de både på city gross och Ica...

Tips: Välj ekologiska - kineser är glada för att bespruta mycket ( har jag hört/som om jag vet), och eftersom gojibären kommer från Kina, lönar det sig att välja ekologiskt.
Värdefulla tips:  www.friskhud.driftig.nu

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
SV: Gojibär?
« Svar #2 skrivet: 02 okt-10 kl 09:11 »
Hej.
Du har kanske redan hunnit skaffa plantor, det var ju över ett år sedan du frågade.
Odla.nu är ett ställe där du kan köpa alla möjliga plantor mm
Köpte en i våras och den har vuxit till sig rejält. Den blommar väldigt sent (sept.) så jag vet inte om  man kan få bär av den.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

719 gäster, 3 användare (1 dolda)
Linnea H, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser