Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varm krage?  (läst 2034 gånger)

Cecilia

  • Gäst
Varm krage?
« skrivet: 14 okt-05 kl 19:35 »
Hejsan,
är det någon där ute som sitter på en beskrivning av en varm krage att ha innanför jackan?

svindelspindel

  • Gäst
Re:Varm krage?
« Svar #1 skrivet: 14 okt-05 kl 21:40 »
Hej,
nej, men jag skulle virka/sticka/kroka/väva/sy en rektangel med kortsian så hög som jag vill ha kragen och långsidan lite bredare än önskad bredd. Sedan sy ihop den halvvägs längs ena sidan, eller sätta i knappar eller så. Och jag är väldigt trött nu, så kanske blir det inte helt begripligt.
Vi ses imorgon?
Lycka till!

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:Varm krage?
« Svar #2 skrivet: 14 okt-05 kl 22:06 »
Messa pussling. Hon kan allt!
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

gimskogen

  • Inlägg: 1477
    • gimskogen.se
Re:Varm krage?
« Svar #3 skrivet: 14 okt-05 kl 23:47 »
det du kanske behöver är nog en "fusk olle" som jag hade till mina barn när de var små... Även MC åkare brukar ha detta då det ju drar ganska mycket under hjälmkanten...

Man stickar ju en mjuk och go rektangel med en polokrage som man kan vika ner...

:-)
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

HP

  • Inlägg: 193
    • Ångermanland
Re:Varm krage?
« Svar #4 skrivet: 15 okt-05 kl 11:19 »
...eller kör på strumpstickor tills den blivit lagom lång och dela sen stickningen & sticka klart fram/bak för sej...
If You Run You'll Just Die Tired

Cecilia

  • Gäst
Re:Varm krage?
« Svar #5 skrivet: 16 okt-05 kl 14:22 »
Oj, tack för alla råd! Då är det väl bara att börja sticka vidare då  ;D.

/C


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 4 användare (2 dolda)
pingu544, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser