Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Olika åldrar på kalkonkycklingarna  (läst 1241 gånger)

ivy

  • Inlägg: 217
    • Gotland
Olika åldrar på kalkonkycklingarna
« skrivet: 19 jul-11 kl 17:12 »
När kan man sätta ihop kalkonkycklingar i olika åldrar, att de yngsta bör klara sig utan lampa är ganska logiskt :P Men kan jag sätta ihop 1 & 2månaders kalkoner tex eller är de äldre taskiga av sig? (inte upplevt kalkoner som kaxiga/störiga av sig men vill inte riskera något då jag gjorde misstaget att sätta in äldre kalkonkycklingar i hönshuset :'( kommer aldrig mer sätta in kalkonkycklingar med höns iaf...).

Nedley

  • Inlägg: 95
    • Västergötland
SV: Olika åldrar på kalkonkycklingarna
« Svar #1 skrivet: 23 jul-11 kl 00:51 »
Kalkoner som har att göra och som mår bra bör inte behöva vara hackiga men blir de det så släck ljuset.

 

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Olika åldrar på kalkonkycklingarna
« Svar #2 skrivet: 23 jul-11 kl 14:57 »
Jag har flera gånger haft kalkoner av olika åldra blandat. Brukar gå alldeles utmärkt så länge de har gott om plats och lite intressant miljö (kan gå ut och picka i gräs vid bra väder)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

792 gäster, 2 användare (1 dolda)
Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser