Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Massugn  (läst 3689 gånger)

Tina

  • Gäst
Massugn
« skrivet: 21 aug-04 kl 21:59 »
Jag och min sambo ska bygga ett hus i det spännande materialet Träullit =träull och cement. Pga ekologiskt och ekonomiskt intresse är mest tända på  ;) att bygga vattenmantlad massugn som värmekälla. Tyvärr hittar vi inte så mycket info om just massugnar. Är det någon som har tips på infomaterial/ murare/ kunniga? Bör man av någon anledning komplettera med solfångar? Tack på förhand /Kristina

MaxS

  • Gäst
Re:Massugn
« Svar #1 skrivet: 07 okt-04 kl 18:49 »
Du bör kontakta Staffan Björklund, (staffan@sbteater.se.)  

Staffan driver bl a "Staffan Björklunds teater" i Hög utanför Kävlinge. Med tillhörande "Pegasus trädgård", en ekologisk inspirationskälla.

Jag har själv varit där på en utbildning om "rotzonsanläggningar". Då förevisade Staffan även sin massugn. Staffan har mycket kontakter med framför allt danska arkitekter och hantverkare, och jag tror även att han medverkat vid/arrangerat kurser o workshops om massugnar.

Se även www.sbteater.se

Lycka till!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

511 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser