Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag söker efter hantverk att sälja  (läst 7237 gånger)

Webmaster

  • Inlägg: 56
    • Småland
    • Stjärnås Djur och Fjäder
Jag söker efter hantverk att sälja
« skrivet: 03 mar-06 kl 19:44 »
Hej, jag håller på och bygger upp en liten gårsbutik och söker med ljus och lykta efter fina produkter att sälja. Har ni något att erbjuda?

Helst vill jag ha produkter som ligger i prisklasser upp till 200:- men annat går givetvis att diskutera. Jag kommer också att lägga alla produkter i en webshop.


« Senast ändrad: 30 nov-06 kl 14:05 av admin »
Om ett hönshus är ett hus där höns bor i, vad är då ett skithus?

dolomit60

  • Inlägg: 16
    • Magnesiumkarbonat, och krita
Re:Jag söker efter hantverk att sälja
« Svar #1 skrivet: 10 jul-06 kl 18:26 »
Hej !
Jag gör keramik, och har hållit på i många år.
Produktionen har legat nere en tid just nu, så jag har inte så mycket at sälja för tillfället, och det tar kanske lite tid innan jag får up ett lager igen.

Men jag du ville gärna ha någon som sålde en del åt mig.

Smågrejer för uypp till 200 kronor säger ju inte så mycket. Hur mycket hade du själv tänkt att lägga på ? (Jag räknar med att 200 är butikspriset ?)

Och hade du tänkt dig köpa det partivis, eller på kommission ?
vilka kvantiteter talar vi om ? (ungefär)

Det kunde också vara av intresse att veta något om vilken slags butik det ska vara,eftersom olika slags produkter funkar olika bra i olika forum. Det är ecxempelvis lönlöst att försöka sälja almogekeramik (Typ grötfat) i en affär som försöker profilera sig som "konsthatverksbod" medans det är lika svårt att sälja experimenterande keramik i hembygdsaffärer.

Jag gör lite av varje, och om jag har ett hum om vad jag ska producera, kunde jag kanske börja att ta sikte på exempelvis det du efterfrågar. (eller som du hoppas på att dina kunder efterfrågar)
Jag gör ibland även andra saker (i bla. trä) som kanske också skulle kunna vara av intresse. men nu ska jag inte lova för mycket- keramiken VET JAG att jag kommer igång med ganska snart.

Jag bor i Köpenhamn, så på något sätt skulle vi få iväg grejerna till Blekinge också (Det ligger väl i Blekinge?)

Jag är ofta i Skåne, och ibland i Örebrotrakten. Jag har ingen bil men kan säkert ta en buss eller nå´t om jag bara kan sälja så pass  mycket att bussresan betalar sig. Jag vet inte om man kan skicka med buss, och vad det kostar. Kanske har du själv vägarna förbi Skåne, Örebro eller danmark nån gång ? (Vad vet jag ?) eller om du känner någon som bor däre eller åker dit imellanåt.

Som du ser finns det en massa frågetecken att reda ut. men jag vill gäna få sålt någon keramik, så låt oss komma igång ochdiskutera saken !

Jag har också en hemsida som du kan kolla på om du vill se lite vad jag gör (eller har gjort i alla fall) Sidan är lite under upbygnad, och jag har inte lagt inn alla bilder och den har egentligen inte blivit helt officiell ännu. och det är mycket som skall sägas i samband med sidan, men den kan ge ett ntryck av vad jag sysslar med i alla fall. Jag skickar adressen senare med lite info om sidan  om du är intresserad.

Men hör av dig och svara på några av frågorna tills vidare !
MVH
Anders F Wester
Jag är i första hand här som hantverksintresserad, även om jag också känner stor sympati för sajtens almäna anda, och ideér generellt.
Själv sysslar jag mest med keramik. men även lite  trä och glas. Och spå intresserar jag mig för allt slags hantverk, som jag inte sysslar med själv också.

Hildur

  • Inlägg: 88
  • Lever grönt i stan, men längtar ut.
Re:Jag söker efter hantverk att sälja
« Svar #2 skrivet: 10 jul-06 kl 19:36 »
Ja, intressant att den här tråden dök upp igen, den är visst ganska gammal. Om det fortfarande är aktuellt så är jag också intresserad av att sälja keramik. Jag har aldrig drejat för någon större försäljning och har ingen egentlig utbildning, så man kan väl säga att jag är hobbykeramiker, men en GANSKA duktig sådan, hoppas jag  :-[. Stefhan, på hemsidan står det även något om café. Kanske vill du ha keramik att servera kaffe i?

Jag har möjlighet att öka min produktion nu när jag har tillgång till en bra verkstad och gott om tid att ägna mig åt keramiken (arbetslös...), så om jag får ett uppdrag så sätter jag gärna igång. Jag finns i Göteborg, med rötter i Småland, jag är i Växjö då och då. Jag kommer att vara på Korröfestivalen i slutet av juli, och hoppas kunna sälja lite av mina grejer där. På min hemsida http://goto.glocalnet.net/karintoft finns några foton, och jag kan skicka fler om du mejlar mig.

Folkmusik, keramik, etnologi, arkeologi, odling är mina områden. Skriv gärna!

dolomit60

  • Inlägg: 16
    • Magnesiumkarbonat, och krita
Re:Jag söker efter hantverk att sälja
« Svar #3 skrivet: 11 jul-06 kl 03:14 »
Jo, det är jag som skriver IGEN.

Men jag har städat up det värsta på min hemsida nu. Om du (eller nån annan) är intresserad av att kolla på vad jag gör kan man gå in och se på bilderna där.

Detta är bara ett litet axplock av vad jag gör, och vi kan snacka om vad du är intresserad av mer precis senare om du är intresserad. Men du kan se det som en fingervisning om den stil /de stilar, jag vanligtvis arbetar i.

Man klickar  på "Bilder" längst till vänster.
 Bilderna är sedan  organiserade i "fotoalbum, och under  bsarje "thumbnail" gömmer sig ett album med ytteligare "thubmnails". Klickar man på dessa bilder ocså får man förstoringar av varje enskiljd bild.
När man kolar igenom alla bilder kan man gå tillbaka och kolla näwsta album på samma sätt. Det finns också en länksamling, och resenssioner av en mängd keramikböcker.
det är en medlemssida, som man kan se på utan att vara medlem. Men vem som helst kan bli medlem, och bidra till sajten genom att skriva inlägg, komma med förslag , länkar eller kanske presentera sin egen sida etc.
Sajten är lite halvanonym, men helt öppen. Det hänger ihop med att den inte är färdig än riktigt.
Här är adressen:

http://se.msnusers.com/Magnesiumkarbonatochkrita

Och i natt ska jag se om jag inte kan rensa den lite bättre.
Jag är i första hand här som hantverksintresserad, även om jag också känner stor sympati för sajtens almäna anda, och ideér generellt.
Själv sysslar jag mest med keramik. men även lite  trä och glas. Och spå intresserar jag mig för allt slags hantverk, som jag inte sysslar med själv också.

barre

  • Inlägg: 45
  • dekorationsmålare med höns på hjärnan.
    • Östergötland
    • http://www.malakiandesign.com/
Re:Jag söker efter hantverk att sälja
« Svar #4 skrivet: 03 jul-07 kl 14:49 »
Hej, jag gör bland annat masker och "tavlor" i keramik. Jag gör även så kallade mobilsnören (stenar, pärlor, fina saker "på tråd". Intresserad?
Mvh/Malin
« Senast ändrad: 03 jul-07 kl 14:55 av pisksnärt »
konstnär, dotter, hönsmamma, design, musik, måla, skapa, vänner, festival, landet, foto.

Sizzela

  • Inlägg: 41
    • Västergötland
SV: Jag söker efter hantverk att sälja
« Svar #5 skrivet: 20 jul-10 kl 23:42 »
Hej!
Hur har det gått? Är du intresserad av annat hantverk än keramik?

Ängatorps snickerier

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
SV: Jag söker efter hantverk att sälja
« Svar #6 skrivet: 03 jan-19 kl 18:27 »
Hej är du intresserad av trähantverk ?
Jag håller på med sådant.
Hör av dig isåfall.
0728-769986

 

Judit

  • Inlägg: 4
    • Småland
SV: Jag söker efter hantverk att sälja
« Svar #7 skrivet: 06 jul-20 kl 09:54 »
Fortfarande aktiv?
Har fantastikt vackra keramikblommor. Tunna, färgglada och vackra. Brukar stå och sälja på Huseby bruk julmässa

torbjorn

  • Inlägg: 13743
    • Medelpad
SV: Jag söker efter hantverk att sälja
« Svar #8 skrivet: 06 jul-20 kl 14:27 »
Trådstartaren har inte varit inloggad på forumet på 9 år, så chansen att få svar i denna tråd är nog inte så stor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

400 gäster, 3 användare
ninanna, Anders Flix, karsan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser