Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vaktlar bråkar-pickat sönder ögat  (läst 2647 gånger)

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
vaktlar bråkar-pickat sönder ögat
« skrivet: 15 nov-07 kl 16:38 »
visste att vi hade en tupp i flocken o de andra va yngre men ajaj aj jag har verkligen inte tur med mina djur.

när jag kom ut idag till min förvåning ser jag hur en annan hackar påden vita tuppen
, han vänder sig om o fy dom har hackat sönder ena ögat :'(

vad ska jag göra Kramis ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

enbarsfallet

  • Inlägg: 109
    • Närke
Re:vaktlar bråkar
« Svar #1 skrivet: 15 nov-07 kl 17:08 »
Mitt råd, ha endast en tupp...
Vaktel tuppar är riktigt elaka mot varandra. Har själv haft flera tuppar än en och det slutade i katastrof. Det var innan jag visste bättre.
Ta en koll och och se vad som är vad (tupp/höna). Jätte enkelt att se (du kanske redan vet) Kläm lite lätt runt kloaken... kommer det vittskum är det en tupp.
Lycka till...
Ps du får nog ta bort den tuppen som blitt skadad låter inte som han mår något vidare.
Bor i Karlskoga... med man och son... 2 hundar 3 katter 3 getter 2 minigrisar och en massa höns av raserna araucana maran faverolle brahma dv.sumatra mm

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:vaktlar bråkar
« Svar #2 skrivet: 16 nov-07 kl 14:23 »
 :'(
nu är tuppen borta.
Han såg ingenting med det andra ögat heller efter att fått vara för sig själv i en bur.

Pigg o gal mycket men nä det går inte o rädda alla snyft

Hoppas nu bara det är en tupp kvar i flocken så jag slipper det igen

Kram
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Suzniz

  • Inlägg: 175
Re:vaktlar bråkar
« Svar #3 skrivet: 16 nov-07 kl 18:26 »
Det har jag också varit med om när jag skulle sälja mina vaktlar. Hade dem väl för tätt på resan och då pickade de sönder ögonen på den yngre tuppen. Hemskt. Vet dock inte vad nya ägaren gjorde med honom...
Söker mig ut till djur och natur när livet tränger på. Har en underbar familj: Make och två tjejer på 3 ½ och 6 år. 4 gossiga getter, 3 katter, myskankor, dvärg kochin, påfågelduvor, kaniner och marsvinet Knasper.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 2 användare (1 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser