Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vakkoja  (läst 5587 gånger)

magnus_s

  • Inlägg: 41
    • Östergötland
Vakkoja
« skrivet: 26 dec-16 kl 16:42 »
Hej på er.
Tänkt mig bygga en ny vakkoja då den andra börjar bli dragig. Bomba på med bilder på era kojor så man får lite inspiration  ;D

RogerG

  • Inlägg: 16
    • Halland
SV: Vakkoja
« Svar #1 skrivet: 02 jul-18 kl 13:08 »
Mitt första inlägg...
Min koja, skall installeras kamin i den innan hösten. Isolerad 45mm runtom.

Kommer grisarna bry sig om kaminen? Vem vet. Vill inte frysa mer iallafall. De får ta o vänja sig...

~2,7*3,5m yttermått


simon.arvestrand

  • Inlägg: 785
    • Östergötland
SV: Vakkoja
« Svar #2 skrivet: 02 jul-18 kl 16:03 »
Jag vet en del som gjort höga rör för rök för att undvika problem men på min koja gick det rakt ut och det sköts många grisar där ändå. Så länge det används flitigt tror jag inte det är några problem men om det bara nån gång i månaden eldas i så misstänker jag att dom inte är bekväma.  Samma som med lampor. Dom brukar vara försiktiga men efter ett tag tar matlusten över

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


RogerG

  • Inlägg: 16
    • Halland
SV: Vakkoja
« Svar #3 skrivet: 06 jul-18 kl 21:01 »
Jag vet en del som gjort höga rör för rök för att undvika problem men på min koja gick det rakt ut och det sköts många grisar där ändå. Så länge det används flitigt tror jag inte det är några problem men om det bara nån gång i månaden eldas i så misstänker jag att dom inte är bekväma.  Samma som med lampor. Dom brukar vara försiktiga men efter ett tag tar matlusten över

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Jag har tömt en gammal sädesskruv som nog är en fem/sex meter som jag tänkte bygga skorsten av. Ska bli intressant att se hur det går. Om inte annat så får jag iallafall bra drag i kaminen. (Var gris framme inatt igen, måste snabba på lite med bygget...)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

585 gäster, 2 användare (1 dolda)
Beuty

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser