Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dräktig ?  (läst 2069 gånger)

missoak

  • Gäst
Dräktig ?
« skrivet: 16 feb-18 kl 18:10 »
Fick i nov en ungtacka ( Gute )som gått med stor flock och pga att dom skulle till slakt så bestämde vi oss för att ta henne oxå..Dom andra fick vi igod tid innan brunsten..Ägaren sa att hon ev kunde vara dräktig,hon hade varit klen sen födslen..Nu tycker jag att hon är rund ,inte så mkt framifrån ,men baktill så är hon nu rund och go..Inga juver ännu,men ..Nja ..Har hon gått med en stor flock med baggar så borde hon väl vara dräktig borde man ju tycka..När börjar spenarna fyllas så att jag kan vara säker el hur ser ni att dom är dräktiga?

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Dräktig ?
« Svar #1 skrivet: 16 feb-18 kl 20:58 »
Min erfarenhet är att ljuvret inte fylls märkbart förrän i dom sista dagarna... men det gäller ju värmlandsfår.
Det är aldrig för sent att ge upp.

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Dräktig ?
« Svar #2 skrivet: 17 feb-18 kl 13:37 »
Det syns inte så mycket hos gutetackor heller, de har små juver.
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

342 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser