Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fröer bytes  (läst 1798 gånger)

Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
Fröer bytes
« skrivet: 13 apr-08 kl 01:43 »
Här kan du föreslå andra att byta fröer med dig, samt se vilka fröbytesförslag andra har.
Fröbyte är enligt min mening ofta ineffektivt, då det är svårt att hitta matchningar. Gör dina förslag på bytesfröer så öppna som möjligt. Överväg att använda Fröer erbjudes och Fröer önskas istället.

Regler för den som är intresserad av ett förslag om fröbyte:

1. Svara inte på inlägg i den här tråden utan skicka privat meddelande eller epost!
Svar av typen "Jag är intresserad av det du erbjuder" kommer troligen tas bort.

Regler för den som vill göra andra typer av svar på inlägg, t ex kommentarer eller frågor om de erbjudna eller önskade sorternas egenskaper:

2. Det är OK så länge det inte blir för långa diskussioner som stör överblicken över vad som erbjuds. Ett bättre alternativ kan vara att starta en ny tråd. En del svar på inlägg kanske kommer tas bort eller flyttas.

Regler för den som föreslår fröbyte:

3. Alla fröbytesförslag bör postas i denna tråd. Postas de i andra trådar kommer troligen flyttas till denna.

4. Ta bort ditt fröbytesförslag när det inte gäller längre. Redigera om det om det ändras.

5. Jag förutsätter att du erbjuder bra frö. Om det har brister, t ex är äldre, så meddela det.
Meddela även hur fröet är odlat och av vem. Denna tråd är främst avsedd för dig som vill erbjuda frö du själv har odlat. På prov är det dock även tillåtet att erbjuda frö någon annan odlat eller inköpt frö, men då ska detta uppges i erbjudandet!
Om du uppträder oseriöst i dina fröerbjudanden så kan det leda till avstängning från forumet.
Jag uppmanar de som fått frö de blivit missnöjda med att meddela detta. Meddela i första hand den du fått fröet av. I andra hand mig i privat meddelande.

Anders Skarlind, moderator
« Senast ändrad: 06 jul-08 kl 19:30 av Anders Skarlind »

Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
SV: Fröer bytes
« Svar #1 skrivet: 06 jul-08 kl 19:30 »
Försöket med denna tråd föll mindre väl ut. Det kan därför inte motiveras att ha den klistrad överst längre.

Reglerna blev kanske för krångliga eller på annat vis krävande. Hellre än att ändra reglerna låser jag tråden.

Det är nu inom rimliga gränser fritt fram att föreslå fröbyten i vilken tråd man vill, samt att svara på bytesförslag i trådarna om man så vill. Dock kan PM vara bättre i de flesta fall.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 3 användare (1 dolda)
xaelanar, Hönshjärna

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser