Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Vuxna göingebockar med genbanksintyg säljes  (läst 460 gånger)

skräptanten

• Liten gård, möe arbete
    • Småland
Småland Vuxna göingebockar med genbanksintyg säljes
« skrivet: 31 jan-21 kl 12:20 »
Vi ska sälja vår gård och sluta med djurhållningen. Därför säljer jag min flock göingegetter!
Det är vuxna getter, några betäckta, och bockar. Samtliga med genbanksintyg och öronmärkning.
De är tama, sociala och vana vid människor i olika åldrar. De är mycket hanterade eftersom jag har mjölkat getterna. Har gått på elstängsel och/eller fårnät. Bockarna är ett lugnt och harmoniskt gäng som är snälla mot barn.
Jag säljer enstaka djur, avelspar/grupper eller hela gänget. Pris enligt Föreningen Allmogegetens riktlinjer (2500 kr med moms för vuxen get eller bock), dock har jag beslutat att sälja djur som är 5 år och äldre för killingpris (1250 kr för bock och 1875 kr för get, med moms och allt).
Djuren hämtas senast i april.

Du som köper har förstås SE-nummer och är eller planerar att bli medlem i Föreningen Allmogegeten. Jag vill veta vilka getter du redan har för att kunna välja rätt djur till din grupp.

Är du intresserad, skicka PM genom att klicka på pratbubblan vid "skräptanten". Vi hörs!
« Senast ändrad: 30 jun-21 kl 12:39 av skräptanten »
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

drakvinga

• Småland
SV: Vuxna göingegetter och bockar med genbanksintyg säljes
« Svar #1 skrivet: 01 feb-21 kl 16:32 »
Skickat pm
Bor på stor gård i kronoberg. med man barn och djur

skräptanten

• Liten gård, möe arbete
    • Småland
SV: Vuxna göingebockar med genbanksintyg säljes
« Svar #2 skrivet: 30 jun-21 kl 12:40 »
Nu är det endast 3 vuxna bockar kvar! Hör av dig om du är intresserad!

skräptanten

• Liten gård, möe arbete
    • Småland
SV: Vuxna göingebockar med genbanksintyg säljes
« Svar #3 skrivet: Igår kl. 19:09 »
Finns 2 vuxna bockar kvar nu. En vit och svart f 2016 och en grå och svart f 2019.
Om ingen intressent ger sig till känna kommer det att bli slakt nu i helgen, 30-31 oktober.

Dela detta:

* Inloggade just nu

229 gäster, 3 användare (1 dolda)
alternaiv, mattias_33

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser