Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur ser man kön?  (läst 14744 gånger)

Fredrikslund

  • Inlägg: 2768
    • Södermanland
SV: Hur ser man kön?
« Svar #20 skrivet: 22 jul-10 kl 12:50 »
En fråga... Det är väl BARA tupparna som blåser upp sig?

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Hur ser man kön?
« Svar #21 skrivet: 22 jul-10 kl 13:38 »
Åtminstone har jag aldrig sett en höna som har spelat som en tupp. Hönorna kan blåsa upp sig lite framförallt om de spänner med en annan höna. Men dom blåser inte upp sig lika mycket/länge/ofta som tupparna och får framförallt inte lika blå/rött huvud. 
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Hur ser man kön?
« Svar #22 skrivet: 22 jul-10 kl 14:10 »
haha , läste bara det sista inlägget som azoo-lina skrev och trodde ni pratade om tamhöns tuppar. Jag satt och tänkte " men mina blev inte blåa?  ::)  ???" haha men sen såg jag att det var om kalkoner  :-[  :-X
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

 

Jennpenny

  • Inlägg: 16
SV: Hur ser man kön?
« Svar #23 skrivet: 16 nov-14 kl 14:22 »
Idag spelade mina 17-veckors kalkonhonor!? Först den ena och sen den andra blåste upp sig , och struttade runt med vingarna utspända och gobblade. Betyder det att de är tuppar? Jag har aldrig sett något sådan från dem förrän idag och jag tycker från det jag har läst här och sett att de på alla andra sätt ser ut som och beter sig som hönor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

323 gäster, 5 användare (1 dolda)
Själv är bäste dräng, isa, von tratt, mulen

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser