Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna svullen ordentligt i ansiktet?  (läst 1371 gånger)

Joachim Karlsson

  • Inlägg: 2
Höna svullen ordentligt i ansiktet?
« skrivet: 13 okt-23 kl 10:26 »
Hejsan,

En av våra hönor har varit hängig ett tag nu, men orkar ändå vara med lite ute och beta.

Avvaktade lite för att se om det blev bättre, har inte blivit bättre på ett par dagar.

Någon som vet vad det kan vara?

//Joachim

MickeMård

  • Inlägg: 1704
  • Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: Höna svullen ordentligt i ansiktet?
« Svar #1 skrivet: 14 okt-23 kl 00:04 »
Vet inte vad det är men brukar ge honorna några dagar att bättra på sig om de verkar bli sämre och slöa så avlivar jag dem. Det gäller ju att de ska ha ett värdigt liv när det lever och inte lida. Hoppas hon piggnar på sig, men gör hon inte det får du avliva henne. Det ser inte så bra ut på bilden.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

Joachim Karlsson

  • Inlägg: 2
SV: Höna svullen ordentligt i ansiktet?
« Svar #2 skrivet: 14 okt-23 kl 23:04 »
Tack för svar, ger det en dag eller två till, så får jag göra det rätta sen.

Tetanten

  • Gäst
SV: Höna svullen ordentligt i ansiktet?
« Svar #3 skrivet: 17 mar-24 kl 12:59 »
Hej, en av mina hönor blev svullen över örat och halva ansiktet i somras men jag lät det vara och det försvann av sig själv. Det ser ut att vara någon typ av öroninfektion. Kan du försöka peta loss med fingret om det sitter som ett lock med intorkat vax o var så kanske det kan tömma sig av sig självt? Värt att testa. Kanske tvätta med lite varmt vatten. Tvätta med lite utspätt joxopax el något desinfektionsmedel. Lycka till!

Tetanten

  • Gäst
SV: Höna svullen ordentligt i ansiktet?
« Svar #4 skrivet: 17 mar-24 kl 13:04 »
Oj såg att tråden var gammal.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

395 gäster, 2 användare
alternaiv, Enigma

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser