Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Renovera grunden  (läst 603 gånger)

Pappamedbarn

  • Inlägg: 1
    • Värmland
Renovera grunden
« skrivet: 18 jun-19 kl 13:34 »
Hej
Jag tittar på att ev köpa ett torp men det har haft besök av grävling under huset och stora delar av torpargrunden har eller är på väg att rasa in under huset på ena sidan, hur avancerat är detta att fixa? gissar att man måste riva upp golven då man inte kan komma ner/in i grunden på annat sätt, och sedan typ domkrafta upp huset och lägga tillbaka stenarna (samtidigt självklart gräva bort skit och jämna till på insidan av grunden,
Tänker jag helt fel eller är det mer avancerat eller finns det andra bra sätt att fixa detta?? alla tipps och råd mottages gärna :)


Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14374
    • Östergötland
SV: Renovera grunden
« Svar #1 skrivet: 18 jun-19 kl 14:09 »
Kan du inte komma in samma väg som grävlingen?

Är golvet dåligt så är det kanske lika bra att bryta upp, annars så borde det väl gå att fixa utifrån. Sedan beror det ju också på om grävlingen haft huset som toalett.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

337 gäster, 3 användare
xaelanar, Palle500, Storlyckans Anna

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser