Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvar men har kraschat alla ägg.  (läst 963 gånger)

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
Ruvar men har kraschat alla ägg.
« skrivet: 03 sep-19 kl 16:48 »
Hej!
Har en sugen Sussex. Hon har legat 21 dagar idag men när jag kollade var det bara ett ägg kvar, resten har hon klivit sönder.
Vad göra nu? Pallar hon ligga 21 dagar till om jag lägger in nya? Tänkte i så fall lägga in ett par ägg och sen köra i kläckaren. Litar inte riktigt på hennes skills. Nån som varit med om liknande?

Hon ser rätt blek ut nu, varför jag undrar om hon orkar en vända till.
Hon ligger avskilt från se andra i en bur så hon får inte mycket motion, sandbad eller sol. Eller grönt att äta. 
« Senast ändrad: 03 sep-19 kl 16:58 av Kreacon »

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Ruvar men har kraschat alla ägg.
« Svar #1 skrivet: 03 sep-19 kl 18:50 »
Hittade en gammal tråd där de inte reko det. Så jag lyfter nog ur henni imorgon.

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
SV: Ruvar men har kraschat alla ägg.
« Svar #2 skrivet: 04 sep-19 kl 09:57 »
Är skalen svaga, kanske de behöver snäckskal!?

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Ruvar men har kraschat alla ägg.
« Svar #3 skrivet: 04 sep-19 kl 10:04 »
Tack men de är starka, de har fri tillgång till snäckskal och äggskal.
Det enda ägget som klarat sig är från en silverudd som har så starka skal att de känns som dubbelt. Och hennes ägg har kycklingarna aldrig lyckats ta sig ur. Förmodligen för att det är just så tjockt.
Lyfte ut hönan nu på morgonen. Hon tog sig ett rejält toabesök och skuttade sen glatt ut och tog för sig av gröngräset och komposten.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

697 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser