Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Få låna getter vår/sommaren 2015?? söder om stockholm  (läst 1824 gånger)

Mrs_Strawberry

  • Inlägg: 4
    • Södermanland
Hej!
Jag har flyttat till ett hus med 2400kvm villatomt. Ca 1000 kvm av dessa består av snörbärs skott som envisas med att komma tillbaka. Vi har en ojämn kamp mot dessa och började därför fundera på getter.
Jag skulle tycka att det vore jättetrevligt att låna getter över en sommar för att dom ska beta ner dessa. Helst ett par tama och dräktiga så vi får killingar att ta hand om oxå.
Tomten har 120-150 cm högt fårstängsel runt, men vi behöver väl hägna mer och med eltråd samt kanske skaffa SE nummer?
Sen måste man väl bygga ngt vindskydd åt dom.

Jag arbetar inom djursjukvården och kan säkert sköta klövar och ta hand om diverse hälsobekymmer som kan uppstå.
Jag tycker också väldigt mycket om getter och skulle helst vilja ha egna men jag kan inte ta ett sådant stort och långsiktigt åtagande just nu.

Låter det dumt? plausibelt? Tror ni att dom skulle gilla att äta snöbärsbuskar?
Ngn som vill låna ut?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 1 användare
inge.reklam60@gmail.com

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser