Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Afrikanska dvärggetter  (läst 3898 gånger)

dvärggeten

  • Inlägg: 74
Afrikanska dvärggetter
« skrivet: 24 sep-07 kl 11:28 »
Hej allihopa!
Vi är en familj på landet som har sålt av våra hästar och köpt in afrikanska dvärggetter.Jag har tänkt att starta upp avel på dessa helt fantastiska djur som tyvärr är något underskattade i Sverige.Jag håller på att bygga upp en hemsida där ni kan se alla våra getter samt de som är till försäljning.Just för tillfället har vi tre kastrerade killingar som vi ska sälja av.De kommer då att vara märkta,verkade samt avmaskade.Jag är mycket noga vart våra djur hamnar och säljer dem inte till att vara ensamma,då de är flockdjur.Min tanke är också att ev. starta upp en förening för just afrikanska dvärggetter, kanske man kan ordna med utställningar osv.Kommer att meddela så fort min hemsida är klar.
Mvh
Marie

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Re:Afrikanska dvärggetter
« Svar #1 skrivet: 26 sep-07 kl 21:04 »
Jaha!  Välkommen hit då! Kul med ännu en "getbiten"!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

dvärggeten

  • Inlägg: 74
Re:Afrikanska dvärggetter
« Svar #2 skrivet: 26 sep-07 kl 21:28 »
Tack!Detta är en kanonsida med mycket tips och ideer,det är inte för mycket information om dessa djur... Har sökt med ljus o lykta och kommit fram till att den här sidan är bäst.

Balbina

  • Inlägg: 957
    • -
Re:Afrikanska dvärggetter
« Svar #3 skrivet: 27 sep-07 kl 11:57 »
länk till min hemsida: www.goskottafarm.dinstudio.se  där finns bla info om foder...

dvärggeten

  • Inlägg: 74
Re:Afrikanska dvärggetter
« Svar #4 skrivet: 09 okt-07 kl 17:59 »
Hej igen alla get-tokiga!
Jag har tre kastrerade killingar till salu,så om du är intresserad hör av dig.Priset är 700 kr.styck.Tyvärr är jag tvungen att sälja av dem pga. platsbrist.Vid försäljning är de märkta,avmaskade samt givetvis verkade!
Ha de gött i kylan!

KackeliKajsa

  • Inlägg: 85
  • djurälskare (:
Re:Afrikanska dvärggetter
« Svar #5 skrivet: 06 nov-07 kl 14:38 »
Gôskottan farm aka. Balbina , Jag kommer inte in på din hemsida  :-\. Jag vill ju så gärna det :-[

a239s

  • Inlägg: 4
    • Västerbotten
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #6 skrivet: 09 apr-12 kl 19:23 »
Nä.. din länk funkar inte...

Vore kul med en egen sida för alla afrikanska dvärggetter :)

Jordbron

  • Inlägg: 754
    • Västergötland
    • Jordbron
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #7 skrivet: 09 apr-12 kl 19:26 »
Kanske inte så konstigt med tanke på datumet...
Tråden va aktiv senast november 2007 & nu är det april 2012...
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

mammartina

  • Inlägg: 8
    • Östergötland
    • mammartina
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #8 skrivet: 10 apr-12 kl 16:44 »
Håller med om att det vore jättekul med en hemsida för dvärggetter. Själv är jag helt nybörjare på getplanet och ska köpa mina första killingar till sommaren, två bockar. Så en hemsida med bra information om dessa söta små krabater ser jag fram emot. Även om denna hemsida också innehåller mycket matnyttigt! Vi håller på för fullt här hemma med att kolla runt efter stängsel och annat som behövs till våra blivande familjemedlemmar. Vi har dessutom snart byggt klart ett vindskydd som de ska ha i hagen. Ska bli så spännande när vi får hämta dem i juni, längtar!!

Sussilo

  • Gäst
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #9 skrivet: 10 apr-12 kl 16:52 »
Kul, lycka till  :)!

Anna S

  • Inlägg: 194
  • Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #10 skrivet: 10 apr-12 kl 18:24 »
Ska genast gå in och kika på din, har själv afrikanska dvärggetter, mer om dem på www.dvarggetter.n.nu :D
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)

a239s

  • Inlägg: 4
    • Västerbotten
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #11 skrivet: 11 apr-12 kl 21:06 »
Vad kommer du att använda för stängsel? verkar ju vara en djungel o dessutom dyrt! någon som har tips på vars man får ta på ett till bra pris?

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #12 skrivet: 12 apr-12 kl 09:09 »
"Ett bra bete är bästa stängslet".  Om dom trivs inne i hagen, så drar dom inte förrän dom är "tvungna".  Dvs när hormonerna tvingar dom ...  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

mammartina

  • Inlägg: 8
    • Östergötland
    • mammartina
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #13 skrivet: 13 apr-12 kl 19:29 »
Ang. stängsel. Vi tänker antingen köpa lammnät eller fårnät. Sen tänker vi sätta en eltråd mitt på nätet (på insidan) och ev. en tråd upptill . Vi vill inte enbart ha elstängsel med tanke på att vi har små barn och det inte känns särskilt barnvänligt. Ja, det kommer bli ganska dyrt med nät, el och stolpar. Skulle gissa att det går på runt 6-7000. Vi har kollat på Jula, Granngården och Östergyllen och priserna är ungefär detsamma. Har inte bestämt var vi köper än. Det är tur att bockarna inte är så dyra i alla fall :-) Längtar jättemycket efter dem.


Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Afrikanska dvärggetter
« Svar #14 skrivet: 13 apr-12 kl 21:09 »
Ja, Nordpost och Granngården är ju samma numera.  Men har du annonserat här på forumet?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 2 användare (1 dolda)
GE202

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser