Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hantverksläger sökes  (läst 2364 gånger)

annika

  • Inlägg: 140
    • Bohuslän
Hantverksläger sökes
« skrivet: 29 feb-04 kl 17:04 »
Hej, skulle gärna vilja åka på hantverksläger med mina barn till sommaren någon som vet nå't bra?

hasteus

  • Inlägg: 307
Re:Hantverksläger sökes
« Svar #1 skrivet: 06 apr-04 kl 14:45 »

Hmmm finns ett flertal att välja mellan beroende på intresse, men de flesta går nog inte riktigt ihop med små barn.

Historiskt hantverk, helger och veckovis.
http://www.hantverkslagret.org/
Fungerar med barn, men ni förväntas på delar av arr att vara historiskt klädda oxå :^)

    Mvh Mikael




Lasse C

  • Inlägg: 102
  • Priset för skicklighet är ständig övning.
    • Västergötland
    • Fotoalbum
Re:Hantverksläger sökes
« Svar #2 skrivet: 24 aug-07 kl 10:08 »
http://www.hantverkslagret.org/
Fungerar med barn, men ni förväntas på delar av arr att vara historiskt klädda oxå :^)

    Mvh Mikael


Om man är deltagare i hantverkslägret - d v s bor & arbetar i lägret - så är vad jag vet "stora delar av arr" = 100% av arrangemanget. Dessutom har de rätt höga krav på historisk korrekthet. Men de som åker brukar ha jättekul!

Lasse C

hasteus

  • Inlägg: 307
Re:Hantverksläger sökes
« Svar #3 skrivet: 28 aug-07 kl 08:45 »

Jo det är nog sant. annars finns ju byggnadsvårdsläger oxå, med hushantverk, men dessa fungerar inte heller med små barn.

Vad som söks är ju ett läger inriktat på barn med hantverk som pedagogik snarare än ett hantverksläger och de enda sådana jag känner till skulle väl vara nått scoutläger.



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser