Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna som snurrar  (läst 1589 gånger)

Petra_stuvsta

  • Inlägg: 2
    • -
Höna som snurrar
« skrivet: 23 mar-18 kl 15:09 »
Hej!
Är ny med höns och håller fortfarande på att lära mig allt. Har en liten hobbyflock på 3 individer i min trädgård. Sen två dagar tillbaka har en av hönorna börja gå i cirklar runt sig själv, först var det stora cirklar och nu snurrar den runt på platsen den står. Den har också huvudet böjt bakåt över kroppen när jag lyfter upp den. Hon kan inte riktigt äta och dricka själv eftersom hon knappt kan stå still utan bara fortsätter snurra. Plockar nu in henne med jämna mellanrum för att få i henne vatten o föda.

Har läst och läst och hoppas att det "bara" är vitaminbrist och har nu köpt multivitamin för höns som jag sondmatar henne med. Har även i vattnet för de övriga.

Är jag rätt ute eller är det något annat?

pytte

  • Inlägg: 265
    • -
SV: Höna som snurrar
« Svar #1 skrivet: 20 apr-18 kl 12:00 »
Hur har det gått?

Postat med Alternativ.nu´s app

Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Höna som snurrar
« Svar #2 skrivet: 20 apr-18 kl 13:12 »
Prova att ge selentillskott..
Fjäderfän och kaniner


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

780 gäster, 6 användare
Radar, xaelanar, alternaiv, Björkris, Numera, Skaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser