Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Projekt Lill-Vicke  (läst 36411 gånger)

Radar

  • Inlägg: 1689
    • Jämtland
SV: Projekt Lill-Vicke
« Svar #160 skrivet: 19 apr-18 kl 22:10 »
Om man har måtten så.
Ska mäta upp mina nya lager och göra en prisjämförelse
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Projekt Lill-Vicke
« Svar #161 skrivet: 20 apr-18 kl 08:04 »
Om man har måtten så.
Ska mäta upp mina nya lager och göra en prisjämförelse

Det räcker med instansade nummer i nån del av lagret.

Radar

  • Inlägg: 1689
    • Jämtland
SV: Projekt Lill-Vicke
« Svar #162 skrivet: 20 apr-18 kl 09:59 »
Jag har inte velat pressa pressa ur lagren på bilen eftersom den då inte skulle gå flytta på. Och tur är väl det.
Kullagret .com verkar bara kunna få fram inre lagret. Yttre får jag inga träffar på när jag söker på sidan. Då har jag sökt på yttre lagerbanans nr. som även har instansat SKF.
Nu löser sig ju saken ändå med det begagnade navet. Bara att montera. Eventuellt att man ska försöka klämma in lite lagerfett innan.
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Projekt Lill-Vicke
« Svar #163 skrivet: 20 apr-18 kl 11:24 »
Jag har inte velat pressa pressa ur lagren på bilen eftersom den då inte skulle gå flytta på. Och tur är väl det.
Kullagret .com verkar bara kunna få fram inre lagret. Yttre får jag inga träffar på när jag söker på sidan. Då har jag sökt på yttre lagerbanans nr. som även har instansat SKF.
Nu löser sig ju saken ändå med det begagnade navet. Bara att montera. Eventuellt att man ska försöka klämma in lite lagerfett innan.

Jag brukar ringa, för söker jag på numret hittar jag inget.

Radar

  • Inlägg: 1689
    • Jämtland
SV: Projekt Lill-Vicke
« Svar #164 skrivet: 29 jun-18 kl 12:12 »
Jag har ännu inte monterat hjullagren. Det har varit en massa annat som haft högre prioritetsgrad. Inte minst allt trädgårdsarbete.
Hur som helst så har jag länge misstänkt att bränslepumpen inte varit helt funktionsduglig. Så jag beställde en ny sådan plus förgasarfotspackning.
För ett par veckor sedan bytte jag bränslepumpen. Jag tycker inte det gjorde någon större inverkan på pumpfunktionen, så jag måste nog kolla upp hela bränsleledningen. Det är väl fram för all i anslutningen till tanken som kan tänkas släppa in lite tjyvluft.

Det ser onekligen lite malplacerat ut med en ny och blank detalj mot allt gammalt och skitigt i motorutrymmet.
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.

Radar

  • Inlägg: 1689
    • Jämtland
SV: Projekt Lill-Vicke
« Svar #165 skrivet: 31 maj-19 kl 20:39 »
 Det här projektet har fått stå på sidan en längre tid. Men i dag blev det en liten insats gjord.
Det begagnade navet sitter på plats nu. Väl infettad före montering. Jag kan inte höra något missljud när man snurrar på hjulet och känner inget glapp när man rycker och sliter i hjulet. Förhoppningsvis kan besiktningen godkänna det här nu.

Vi tog även en sväng till en gubbe på byn. Jag har lov att använda hans smörjbrygga. Förra sommaren var jag där med transitbussen. Men då var bryggan för smal. För några veckor kom han hit för att berätta att han breddat bryggan. Den är nu anpassad för hans egen bil. Transiten går förmodligen köra ut på bryggan nu. Men nu är den för bred för taunusen. Vi får lov att hissa upp den när vi ska fixa avgasläckaget i anslutningen mellan grenrör och avgassystemet.

Förutom detta är det enligt senaste besiktningsprotokollet bara att justera upp höger framlykta en aning och gå igenom några dåliga elanslutningar till ett bakljus och nummerskyltbelysning. Jag har för mig att de går på samma kabel.

Kanske att Lill-Vicke kan bli godkänd den här sommaren
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

318 gäster, 4 användare
xaelanar, Henrik Karlsson, hofboss, erland76

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser