Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  påshandtag  (läst 2022 gånger)

svindelspindel

  • Gäst
påshandtag
« skrivet: 13 okt-05 kl 19:46 »
När jag syr tygpåsar går alltid handtagen sönder, vad gör jag för fel? Jag har testat att förstärka, fodra, sy jättemånga gånger, allting. De går sönder ändå.

Varför?

//L

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:påshandtag
« Svar #1 skrivet: 13 okt-05 kl 20:38 »
Du kanske bär för tunga saker i påsarna?  ;D

Mina tygväskor gör jag oftast i grov bomull eller linne, med diverse utsmyckningar i ex sammet. Jag har aldrig haft problem med att handtagen går sönder. Kanske syr du i "glesa" tyger? Eller menar du att själva handtagen brakar mitt itu?
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

svindelspindel

  • Gäst
Re:påshandtag
« Svar #2 skrivet: 13 okt-05 kl 21:41 »
Jag burkar ha rätt rejält tyg, men jag tror att problemet ligger i hur jag formar handtagen. Fast de jag gjort ser ut som vanliga tygpåsar, så jag fattar inte...

svindelspindel

  • Gäst
Re:påshandtag
« Svar #3 skrivet: 13 okt-05 kl 21:43 »
fast iochförsig så är jag en obotlig platsoptimist, så jag kanske borde prova en lättare packning...

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:påshandtag
« Svar #4 skrivet: 14 okt-05 kl 08:26 »
Jag gör alltid platta handtag i dubbelt tyg. De syr jag fast mellan väsktyget och fodret. När jag vränger väskan rätt brukar jag från utsidan sy "kryss" över ändarna på handtagen. En stickning i ovankant runt om väskan blir det oxå.

En sak jag kom att tänka på är att om du fodrar väskan och fodret i inte är minst lika "djupt" som väskan, så får fodret bära hela packningens tyngd. Det kan kanske bidra till att handtagen ger sig? Det borde ju vara samma sak som om du bär alltför tunga saker i en enkel tygväska.

Hoppas det löser sig! Optimist ska man vara!  ;D
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 6 användare (1 dolda)
Nina W, pirre1953, MosterElla, von tratt, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser