Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Plintgrund renovering  (läst 7213 gånger)

AntiUrban

  • Inlägg: 395
    • Backwoods Home
Plintgrund renovering
« skrivet: 27 jun-06 kl 17:56 »
Huset har satt sig en aning, inte så mycket men jag får lägga 2cm plankor onter ett bord när det står intill väggen. Plinten under vardagsrummet är sned, och en plint på kortsidan är som uppskjuten ur marken (vissa andra är lite sneda oxå). Detta sägs ha hänt när dom dränerade för många år sedan.

Hur ska jag gå tillväga för att renovera detta och få golvet hyfsat plant?

Eulalia

  • Gäst
Re:Plintgrund renovering
« Svar #1 skrivet: 04 jul-06 kl 10:55 »
min mamma köpte ett aningen snett fritidshus, där golvet i vardagsrummet hade skevat till lite, pga gamla ruttna plintar.

Hon fixade detta i stort sett på egen hand, gamla kvinnan, genom att krypa under huset och lyfta det bitvis mha ett par domkrafter,  och sätta nya friska plintar.
Under dem lade hon runda stadiga stenar.

Nu var ju detta ett enplans fritidshus, så det gick bra att fixa med domkrafter.
Ett större hus kräver säkert andra åtgärder.
« Senast ändrad: 04 jul-06 kl 11:38 av Eulalia »

Skytten

  • Inlägg: 7426
    • Skåne
Re:Plintgrund renovering
« Svar #2 skrivet: 04 jul-06 kl 12:37 »
Domkraft går bra, det finns sådana som tar 100 ton, jag tror att en 20-tons som kan köpa för några hundra räcker, eller låna en.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

718 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser