Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är det här för insekt?  (läst 7779 gånger)

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Vad är det här för insekt?
« Svar #20 skrivet: 26 feb-18 kl 17:41 »
Jag vet inte om det stämmer att myror håller bort ormar, men jag har ju hellre myrorna isåfall.
Och huggormen äter möss och sork. Jag har hundra gånger hellre orm än myror, möss och sork.

DennisCA

  • Inlägg: 2638
    • Finland
SV: Vad är det här för insekt?
« Svar #21 skrivet: 26 feb-18 kl 18:11 »
Jag kan själv inte komma på något som skulle få mig att springa bort snabbare än en orm. Jag steg en gång nästan på en orm vid mina föräldrars sommarstuga, jag åkte inte dit igen det året.

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Vad är det här för insekt?
« Svar #22 skrivet: 26 feb-18 kl 18:15 »
Jag kan själv inte komma på något som skulle få mig att springa bort snabbare än en orm. Jag steg en gång nästan på en orm vid mina föräldrars sommarstuga, jag åkte inte dit igen det året.
Det där är en fobi, det vill säga irrationellt beteende. Det finns terapi för att bli av med sånt.

DennisCA

  • Inlägg: 2638
    • Finland
SV: Vad är det här för insekt?
« Svar #23 skrivet: 26 feb-18 kl 18:25 »
Det behövs inte. Finns inga ormar här, om det är tack vare myrorna eller ej vet jag inte.

e: Jag kan nog säga att även fast jag inte skulle ha fobi för dom, så skulle jag inte vilja ha ormar, likt de flesta människor. Sorkar och möss har vi inte haft problem med heller, harar och igelkottar och katter är det mesta man ser.
« Senast ändrad: 26 feb-18 kl 18:33 av DennisCA »

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Vad är det här för insekt?
« Svar #24 skrivet: 26 feb-18 kl 23:30 »
Det där är en fobi, det vill säga irrationellt beteende. Det finns terapi för att bli av med sånt.

Min far var lite larvig med ormar, men när jag plockade in sådana och snokarna rymde i lägenheten så vande han sig och blev av med dumheterna ;D

Sedan är det en annan sak att inte vilja ha huggorm i trädgården när man har små barn. Snokarna däremot brukar de plocka med.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

735 gäster, 1 användare
Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser