Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Företagssidan på FB eller vad är smartast?  (läst 1040 gånger)

WP

  • Inlägg: 168
    • Södermanland
Företagssidan på FB eller vad är smartast?
« skrivet: 05 jan-19 kl 18:40 »
Kan någon guida mig? Jag ska slänga ihop en annons som jag vill sprida lokalt och istället för att sätta upp en lapp i matbutiken tänkte jag pröva det där fejsbook.

Jag har ett personligt konto men föredrar att vara relativt anonym och har det endast för att gå in och titta på saker jag är intresserad av när jag själv vill. Jag tänkte undvika att låta mitt personliga konto (med typ tre vänner...) annonsera i områdets Facebook-grupp men har inget emot att min lilla verksamhet blir synlig och sökbar.

Ska jag starta ett helt nytt likadant konto som det personliga jag har eller ska jag skapa en företagssida med hjälp av mitt personliga konto jag har idag?

Något annat jag bör tänka på?

Tacksam om jag får ta del av era lärdomar!

t4bb3

  • Inlägg: 84
    • Medelpad
    • Jakt med hund
SV: Företagssidan på FB eller vad är smartast?
« Svar #1 skrivet: 07 jan-19 kl 23:04 »
Riktiga företagssidor på Facebook kan inte göra inlägg i grupper. Man kan via sitt personliga konto dela företagets inlägg i en grupp men då står det ju att du, ditt personliga konto, delat företagets inlägg.

Så i ditt fall låter det nästan som att lapp i matvarubutiken blir bättre. Sen kan det bero lite på vad du säljer. Går ju göra väldigt riktade kampanjer på facebook om det kan vara aktuellt. Kostar några kronor dessvärre beroende på hur stor räckvidd man vill ha. Men det går iaf tex att välja att annonsen enbart ska visas för de som är boende i en viss ort +x antal mil ut från denna.
Drömmer om ett liv som månskensbonde utöver lönelivet.
http://www.nedanbo.se - Resan påbörjad mot livet som månskensbonde!

WP

  • Inlägg: 168
    • Södermanland
SV: Företagssidan på FB eller vad är smartast?
« Svar #2 skrivet: 07 jan-19 kl 23:50 »
Tack snälla för svar. Tror ett nytt ”vanligt” personkonto blir ganska bra i sånt fall. Då kan jag göra inlägg och dela från det när det gäller gården och ha mitt vanliga till annat.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

805 gäster, 1 användare
Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser