Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flytta tryckströmbrytaren från pump till tank?  (läst 978 gånger)

ärt

  • Inlägg: 833
    • Halland
    • www.lillanabben.se
Flytta tryckströmbrytaren från pump till tank?
« skrivet: 18 apr-16 kl 06:57 »
 När jag slutet 70 talet köpte denna avstyckade fastighet var det problem med vattnet. Efter mycket trixs fram o tillbaka så visade det sej att röret upp till tryckströmbrytaren var igensatt. När det väl var rensat så gick det igen.
 Nya tider kom och så gick röret mellan brunn o pump itu. Det blev grävt o lagt slang. Rostfri tank o ny pump. Denna gången är där ett 20cm långt kopparrör med spännkoppling (sån med en mässingsring runt) så att det skulle vara lätt o rensa röret om det nu skulle bli satt igen.
 Och så är det förmodligen nu. Så jag ska på att rensa detta. Denna gången behöver jag ju inte röra elen då jag inte behöver snurra på tryckströmbrytaren.
 Nu funderar jag på om det inte vore bättre o sätta denna tryckströmbrytare uppe på tanken? Där är ju en manometer ovan det genomskinliga nivåröret. Vattnet i röret ser rent o fint ut så där borde inget komma o stoppa tryckmätningen.
 Kan detta va nått?
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

621 gäster, 3 användare (2 dolda)
Slowfox

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser