Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Melissa glassmaskin  (läst 5955 gånger)

Per K

  • Inlägg: 16
    • Skåne
Melissa glassmaskin
« skrivet: 25 nov-11 kl 17:52 »
Köpte nyligen en Melissa glassmaskin på loppis för 50:-. Modellen är IC 1600. Tyvärr fanns det ingen bruksanvisning med. Har googlat på nätet men inte hittat någon för just denna maskin. Har inte haft någon glassmaskin tidigare så jag är novis. Finns det någon som har en likadan Melissa och som skulle kunna kopiera bruksanvisningen till mig? Dessutom medföljde en liten konstig behållare, av plast, rymmer ca 1,5 dl och har helt ojämn botten. Den verkar inte alls höra till maskinen eller gör den det?

Kabo

  • Inlägg: 248
SV: Melissa glassmaskin
« Svar #1 skrivet: 25 nov-11 kl 22:07 »
Det här är inte samma maskin men har du tur är den så lika att du kan ha nytta av den i alla fall http://kitchen.manualsonline.com/manuals/mfg/melissa_asmartmove/746080.html?idRes=12191327

Saltgurka

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
SV: Melissa glassmaskin
« Svar #2 skrivet: 12 jul-18 kl 00:52 »
Gammal tråd men köpte också en likadan på loppis för samma summa...
Den lilla behållaren med ojämn botten är ingen behållare utan ett handtag. Man kan skjuta in den nedifrån på sidan av burken för att kunna hålla i burken när den är kall.

Annars finns det massor av glassrecept på nätet. Se till att ha "smeten" och/eller ingredienser så kalla som möjligt.

Ett enkelt, gott och rätt nyttigt recept är att ta vanlig fruktyoghurt direkt från kylen och hälla i glassmaskinen när behållaren fått stå gärna minst ett dygn i frysen. Blir faktiskt riktigt bra! Testa!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

234 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser