Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ligger ner, vingarna hänger och bajsar blod  (läst 2038 gånger)

eamme

  • Gäst
ligger ner, vingarna hänger och bajsar blod
« skrivet: 26 jun-05 kl 19:22 »
Köpte tre dvärg kochin kycklingar för ett tag sedan, de är nu ca 5 veckor gammla.
De har varit dåliga ända sen jag köpte dem. En dog nästan direkt. Symptomen de har är.
En ligger ner, vingarna hänger och bajsar blod. Den andra har varit så + nysit, men blivit bätte fast ena ögat har svället igen och snart det andra. De har aptit vill äta å dricka, men det känns nästan som det skulle vara humanare att jag tar bort dem och börjar på ny kula.
Vad kan de vara de har för sjukdom, smittsamt?
Köpte 3 andra kycklingar samtidigt å de har varit jätte pigga å växt bra, mot för dessa 2. De är åtskilda.
tacksam för svar!

I@

  • Gäst
Re:avlivning eller?
« Svar #1 skrivet: 26 jun-05 kl 19:57 »
Hej!
Ring SVA och hör med dom, de är lite av "experter" på fjäderfän.  ;)
MVH Ia  8)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

856 gäster, 5 användare (3 dolda)
Lillskiten, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser