Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brahmahöna, lyfter sina fötter högt upp o liksom sprätter i luften innan hon sätter ner fötterna  (läst 2185 gånger)

Manne

  • Inlägg: 460
  • Ljuset återvänder, pulsen stiger...
    • Södermanland
    • Hedlundarnas sida
Ytterligare en fråga...
En av mina Brahmahönor har blivit "märklig"...
Hon har börjat ta "jättekliv" när hon går, lyfter sina fötter högt upp o liksom sprätter i luften innan hon sätter ner fötterna, som om hon skulle ha något skräp på fötterna som hon försöker skaka loss....
Kollat hennes ben o fötter, fint gula, inga bölder eller skador, fjädrarna ser ok ut på benen.... ?
Hon är snart 2 år o värper bra, har ruvat fram en kull kycklingar i höstat, två av hennes döttrar är kvar hemma o beter sig helt normalt...

Någon som har en tanke om vad detta står för ?
Stolt Far, Make och Man.(och ibland RADIKALBÖG.)
med Brahmahöns och Irländska varghundar.
Boendes i Stockholm.

Brethbacken

  • Gäst
Ytterligare en fråga...
En av mina Brahmahönor har blivit "märklig"...
Hon har börjat ta "jättekliv" när hon går, lyfter sina fötter högt upp o liksom sprätter i luften innan hon sätter ner fötterna, som om hon skulle ha något skräp på fötterna som hon försöker skaka loss....
Kollat hennes ben o fötter, fint gula, inga bölder eller skador, fjädrarna ser ok ut på benen.... ?
Hon är snart 2 år o värper bra, har ruvat fram en kull kycklingar i höstat, två av hennes döttrar är kvar hemma o beter sig helt normalt...

Någon som har en tanke om vad detta står för ?

Hon har kanske ont?
Brahman är ju ett stort och tungt djur så kanske höfterna är ömmar på henne?

Barbro

  • Inlägg: 79
Jag är ny med höns, och ingen expert, men en granne har en stor Brahmatupp som kallas "Ryssen"just för att han går som Du beskriver, som en rysk soldat i parad på Röda Torget.
Barbro

Manne

  • Inlägg: 460
  • Ljuset återvänder, pulsen stiger...
    • Södermanland
    • Hedlundarnas sida
Hon har kanske ont?
Brahman är ju ett stort och tungt djur så kanske höfterna är ömmar på henne?

Hon verkar obesvärad i övrigt, värper bra, nyfiken på ny mat, går inte undan... o.s.v.....men hon är INTE pigg på att röra sig fort, hon är ju alltid sist.. :-\
Skall jag ta bort henne... ?
Att jag inte tänkt på värk!! Har ju JÄTTE hundar som jag har stenkoll på.... :o
( Helga är en ljuvlig Brahmabrud.... :'( )
Stolt Far, Make och Man.(och ibland RADIKALBÖG.)
med Brahmahöns och Irländska varghundar.
Boendes i Stockholm.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

674 gäster, 2 användare
Adels, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser