Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Missljud framhjul  (läst 8194 gånger)

Long Life

  • Inlägg: 1084
  • Vid datorn
SV: Missljud framhjul
« Svar #20 skrivet: 04 jan-09 kl 08:56 »
Nej, det är klart, men man kan förstås tänka sig att det uppstår ljud i drivknutarna när det är kallt och smörjfettet stelt, som inte hörs vid varmare väder.
Det försvann direkt när vi bytte till sommar, med samma väder.
Obs. "Netiketten" gäller även här men är inte inlagd än vet jag. Enligt Netiketten får man inte lägga ut några spår till privata uppgifter om någon här, som inte lagt ut det själv. Den som gör det kan raderas precis som med personangrepp eller avvikelser från ämnet. Sänd PM om du inte förstår detta!

massey-35

  • Inlägg: 96
    • Uppland
SV: Missljud framhjul
« Svar #21 skrivet: 14 jan-09 kl 15:24 »
hejsan :) . har du originalfälgar till vinterdäcken, eller kör du kanske med BMW-fälgar alt audifälgar? gör du det så kan jag nästan garantera att du får dom ljuden som du beskriver. bultarna går emot bromsoket i fram. i bak så har du trummor så där spelar det ingen roll. har haft samma problem med en gammal BMW med opel fälgar. åtgärd= kortare bult eller spaceplattor som flyttar ut fälgarna ca 5-10 mm. lycka till
varför göra något idag när du kan skjuta upp det till morgondagen.

Long Life

  • Inlägg: 1084
  • Vid datorn
SV: Missljud framhjul
« Svar #22 skrivet: 16 jan-09 kl 23:41 »
hejsan :) . har du originalfälgar till vinterdäcken, eller kör du kanske med BMW-fälgar alt audifälgar? gör du det så kan jag nästan garantera att du får dom ljuden som du beskriver. bultarna går emot bromsoket i fram. i bak så har du trummor så där spelar det ingen roll. har haft samma problem med en gammal BMW med opel fälgar. åtgärd= kortare bult eller spaceplattor som flyttar ut fälgarna ca 5-10 mm. lycka till
Jodu att byta mellan bilar funkar nog sällan utan koll, dom här har köpts som original reservdelar och är samma som sommardäcken. Men som jag skrev drogs 2 bultar åt bättre och det ska provas med nästa tur, vi har varit sjuka så bilen har stått.
Obs. "Netiketten" gäller även här men är inte inlagd än vet jag. Enligt Netiketten får man inte lägga ut några spår till privata uppgifter om någon här, som inte lagt ut det själv. Den som gör det kan raderas precis som med personangrepp eller avvikelser från ämnet. Sänd PM om du inte förstår detta!

Long Life

  • Inlägg: 1084
  • Vid datorn
SV: Missljud framhjul
« Svar #23 skrivet: 27 jan-09 kl 08:18 »
Felet hittat och löjligt enkelt som vanligt, jag var beredd på att riva och väntade. 2 bultar satt lite löst, när de drogs åt blev det tyst :P :D 8)
Obs. "Netiketten" gäller även här men är inte inlagd än vet jag. Enligt Netiketten får man inte lägga ut några spår till privata uppgifter om någon här, som inte lagt ut det själv. Den som gör det kan raderas precis som med personangrepp eller avvikelser från ämnet. Sänd PM om du inte förstår detta!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

601 gäster, 3 användare
köksträdgård, Nell, frökenfräken

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser