Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billig hundgård  (läst 5277 gånger)

mazze

  • Inlägg: 672
    • Småland
    • Komålen
Billig hundgård
« skrivet: 12 jun-10 kl 19:16 »
Letar efter en billig ny hundgård. Har hittat ett företag som säljer 1,2X1,8 sektioner för 337 kr/st inkl moms, plus frakt. Någon som vet billigare?
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Billig hundgård
« Svar #1 skrivet: 12 jun-10 kl 19:21 »
Köp en rulle hundgårdsnät 1,80m högt. Bygg en ram av trä och spika fast nätet runt om i en enda räcka. Glöm inte att sträcka hårt.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Tommy76

  • Inlägg: 17
SV: Billig hundgård
« Svar #2 skrivet: 12 jun-10 kl 19:25 »
Har själv nät. 25 meter kostar ca 1500 kr så det är betydligt billigare. I hörnen har jag stagat med telefonstolpe. Men sätt nätet på insidan  så inte hunden gnager på stolpen, giftigt värre

mazze

  • Inlägg: 672
    • Småland
    • Komålen
SV: Billig hundgård
« Svar #3 skrivet: 12 jun-10 kl 21:34 »
Tror inte att det blir billigare med att köpa nät o virke o min arbetstid för att snickra.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

silverzurfaren

  • Inlägg: 26
    • Västergötland
SV: Billig hundgård
« Svar #4 skrivet: 19 jan-11 kl 12:30 »
ett litet tips bara.. bygg hela rasket på trall.. lättare å hålla rent om det händer en "olycka". å då blir det lättare att bygga allt i trä med nät.
7 ha varav hälften bete, hälften skog, hälften ogräs å hälften stenhögar. shettis å welch cob, 11 får, 40 individer i hönshuset, 4 katter å en bordercollie som vet vad han gör.

det finns för få gamla kvar som kan berätta hur det ska gå till..


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser