Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Föreningen Svensk Pälskanin tar nya tag  (läst 2393 gånger)

Neon Knight

  • Inlägg: 932
    • -
Föreningen Svensk Pälskanin tar nya tag
« skrivet: 07 mar-15 kl 22:41 »
Idag var det årsmöte i Föreningen Svensk Pälskanin hemma hos Anna-Liisa. Vi hade väldigt trevligt, gick igenom det gångna årets räkenskaper och aktiviteter och fick dessutom kaffe med tilltugg. Ny styrelse blev det också; alla ledamöter är nya för året, men flera har erfarenhet av arbete i andra bevarandeföreningar. Det känns verkligen kul och inspirerande och vi har fullt av idéer om hur föreningen kan utvecklas. Det kommer att komma en ny hemsida med uppdaterad information.

javill

  • Inlägg: 11407
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Föreningen Svensk Pälskanin tar nya tag
« Svar #1 skrivet: 08 mar-15 kl 09:15 »
Vad bra! Har funderat på svensk pälskaniner och hade kontakt med en uppfödare för några år sedan men, det rann ut i sanden.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Västragård

  • Inlägg: 35
    • Skåne
SV: Föreningen Svensk Pälskanin tar nya tag
« Svar #2 skrivet: 02 sep-16 kl 17:14 »
Jag inser att det här är en gammal tråd, men jag skulle vilja börja med svensk pälskanin och har vissa svårigheter att få fatt i någon som föder upp dessa.
Kan någon här hjälpa mig?

Ylva

  • Inlägg: 187
  • Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
SV: Föreningen Svensk Pälskanin tar nya tag
« Svar #3 skrivet: 04 okt-16 kl 11:31 »
Hej! Jag föder upp Svensk Pälskanin, har genbank och även uppfödarnummer i SKAF så mina kaniner säljs med både genbanksintyg och stamtavla och är ringmärkta. Men jag bor norr om Stockholm. Känner inte till någon uppfödare i Skånetrakten tyvärr. Känner till en uppfödare, Birgitta Nolstrand, i Upphärad och Sara Andersson, Örebro-trakten.
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!

Västgötamor

  • Inlägg: 324
  • trollen vaktar hönsen
    • Småland
SV: Föreningen Svensk Pälskanin tar nya tag
« Svar #4 skrivet: 15 okt-16 kl 13:43 »
Är svensk pälskanin samma som gotlandskanin/mellerudskanin?
Västgötamor

Västragård

  • Inlägg: 35
    • Skåne
SV: Föreningen Svensk Pälskanin tar nya tag
« Svar #5 skrivet: 15 okt-16 kl 16:54 »
Nej, det är en egen utrotningshotad ras.

henkek

  • Inlägg: 48
    • Skåne
SV: Föreningen Svensk Pälskanin tar nya tag
« Svar #6 skrivet: 15 okt-16 kl 20:34 »
Jag tror Johan Widing på Bokeslundsgården har Svensk Päls, kolla med honom!


Sent from my iPhone using Tapatalk


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

423 gäster, 4 användare (1 dolda)
Gröfre Slissing, Niklas Nyström, Bortan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser