Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland Kompis att bo med sökes till hus utanför Karlstad!  (läst 577 gånger)

Kerran

  • Inlägg: 4
    • Värmland
Värmland Kompis att bo med sökes till hus utanför Karlstad!
« skrivet: 11 dec-23 kl 08:07 »
Jag hyr en kåk i utkanten av Skattkärr, 150 kvm villa samt trädgård, inglasad veranda, lada, hönshus... naturskönt läge och mer eller mindre obegränsade odlingsmöjligheter (i samråd med hyresvärden, som är soft). Just nu bor jag med katt och några Åsbohöns men skulle gärna bo med någon människa också. En person eller ett barnlöst par. Gärna med tidigare erfarenhet av att bo kollektivt, men det är inget krav. Hyran för två personer (dig och mig, vi delar lika) ligger på 11000:- och el tillkommer. Huset är eluppvärmt men har luftvärmepump (ca 0,8 kW vid några minusgrader ute och uppvärmning till 18 grader inne) och två kaminer, ved ingår i hyran. Med lite sparsamhet och noggrannhet behövs inte mer uppvärmning än luftvärmepumpen (och något element i sovrummet på natten om man vill lyxa). Det finns gott om rum och vi bestämmer tillsammans hur vi vill ha det i huset.

Inget internet eftersom jag lätt blir internetberoende och inte vill ha uppkoppling hemma, du får hålla dig med mobil uppkoppling om du behöver. Bussar går ofta in till Karlstad via universitetet. Att cykla till universitetet tar 20 min. Det är jättetrevliga grannar. Stall på tomten intill.

Jag är en 33-årig kvinna som studerar biologi på Karlstad universitet. Gillar att läsa böcker och vara ute och fixa. Har bott i många kollektiv, både stora och små, och trivts jättebra med det.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

376 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser