Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klippverktyg till angorakaniner?  (läst 3626 gånger)

Sara

  • Gäst
Klippverktyg till angorakaniner?
« skrivet: 14 aug-04 kl 09:29 »
Var köper man klippverktyg och vad kostar det?
« Senast ändrad: 08 feb-05 kl 01:37 av admin »

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
Re:Angora
« Svar #1 skrivet: 14 aug-04 kl 10:15 »

 Jag har en Moser Rex (klippmaskin för hund) den enda maskin jag provat hittills som funkar på angorornas mjuka ull, men det kan säkert finnas flera märken som går bra att använda.
 Jag använder även en handsax (special för angora med vinklat handtag) den köpte jag genom Angoraföreningen.
 Det går också att klippa med en vanlig vass sax.
 Hos LG-produkter finns en special handsax för hund och kanin, Lilliputt tror jag den heter? Finns en större modell för får, är det någon som provat den? Vore kul att höra om den är bra.
 Hoppas du hittar någon kanin att köpa, angora är en rolig och givande hobby!
                           Mvh
                       Charlotte
« Senast ändrad: 08 feb-05 kl 01:37 av admin »
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

mirakel

  • Inlägg: 171
    • Närke
Re:Angora
« Svar #2 skrivet: 14 aug-04 kl 17:04 »

Jag klipper mina angorakaniner med en liten, vass frisörsax som är avfilad och tillrundad i spetsarna, det funkar väldigt bra, tycker jag. Har en hundtrimmer som funkar också, men eftersom den låter ganska mycket, blir kaninerna stressade och då känns det inte bra att använda den på dem.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

525 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser