Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duvor  (läst 841 gånger)

Marit

  • Inlägg: 80
    • Värmland
    • gersgården
Duvor
« skrivet: 03 aug-09 kl 08:27 »
Vet inte om frågan hör hemma här eller på jakt/fiskeavdelningen...Jag har fått ett par nyskjutna duvor och nu vet jag inte riktigt hur jag skall bära mig åt med dem.. ??? Inatt har de hängt ute i en sval bod. Läste att man helst inte ska frysa kött förrän efter åtminstone 2 dygn men jag oroar mig för att det ska bli dåligt.. Hur brukar ni gå tillväga när ni tar tillvara på duvor? :-\
byggnadsvård, växtmedicin, mat och odling!

GrävlingsJanne

  • Inlägg: 374
    • Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
SV: Duvor
« Svar #1 skrivet: 03 aug-09 kl 16:58 »
Jag har tagit rätt på dom ganska snart efter att jag kommit hem med dom. Sen har jag laggt dom i frysen. Det har gått bra.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Marit

  • Inlägg: 80
    • Värmland
    • gersgården
SV: Duvor
« Svar #2 skrivet: 04 aug-09 kl 08:46 »
Då ska jag ta ur dem idag och slänga dem i frysen ;D Ska bli spännande att laga till dem någon dag framöver  :)
byggnadsvård, växtmedicin, mat och odling!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

520 gäster, 4 användare
LimJans, inge.reklam60@gmail.com, DennisCA, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser