Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  förening för matinköp  (läst 4543 gånger)

calle

  • Gäst
förening för matinköp
« skrivet: 24 maj-04 kl 23:15 »
Hej vilket bra forum! Jag undrar om det är någon som känner till om det finns någon ekonomisk förening för matinköp från grossister som t.ex. Biofood eller Kung Markatta? Jag bor i stockholm och är väldigt intresserad av att vara med i en sådan förening.

mvh Calle

Elin G

  • Inlägg: 370
    • Uppland
    • Radhusträdgården - köksträdgård på radhustomten
Re:förening för matinköp
« Svar #1 skrivet: 01 jun-04 kl 22:27 »
www.matkonspirationen.tk köper sporadiskt av ovan nämnda grossister. Tyvärr verkar deras hemsida ligga nere för tillfället, men pröva att maila till maila@janjohansson.tk han har vart med förr vet jag.
Köksträdgård på radhustomten
http://radhustradgarden.blogspot.com

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:förening för matinköp
« Svar #2 skrivet: 07 jul-04 kl 09:19 »
Nu var det ju tre år sen jag konverterade från nollåtta till lantis. Men här kommer lite tips...

Finns inte cooperativet Axet kvar? Förut låg det vid trappan, upp mot bastugatan från hornsgatan och mariatorget sett. Minns tyvär inte gatunamnet.

Gryningen på folkkungagatan är visserligen ingen förening. Men förr hade dom hyfsade priser i alla fall.

Du kan nog också få svar på liknande frågor om du går till hälsans hus uppe på söder. Alltså, samma hus som Hermans ligger.

Man kan hitta enormt mkt. billig och bra alternativ på asien och orientlivsen. Asian supermarket och dom andra affärerna runt olof palmes gata. Orientlivsen i norsborg. Och förr så fanns den en skitbra orientlivs i sumpan. Dom två senaste hade ett stort utbud gryn, ärtor och bönor i lösvikt.

eta

  • Gäst
Re:förening för matinköp
« Svar #3 skrivet: 16 aug-04 kl 20:31 »
Hej!
I Höör finns en ekologisk inköpsförening
Vi handlar 4 gånger om året från Biofood, Biodynamiska produkter och Kung Markatta. Helst ska man köpa hela förpackningar, alltså 5 paket havregryn á 750 g t.ex. Om man vill dela förpackning med någon annan går ju det, men då måste man göra upp om det i förväg.
Vi kan inte handla färskvaror i vår förening. Själv reser jag tåg till Lund en gång i veckan och handlar på Biogrönt på Byggmästargatan 11. Det är en bra eko-affär men ingen inköpsförening.

Hälsningar från Eta

torparn

  • Inlägg: 208
    • Övriga världen
Re:förening för matinköp
« Svar #4 skrivet: 16 aug-04 kl 21:20 »
Hej Eta,

Jag bor utanför Hörby och skulle vara intresserad av att handla tillsammans med er i föreningen, eller gå med i den. Du kan maila till mig direkt.

Hälsn//torparn
flyter runt  i världen på båt. Ny utsikt så ofta man vill ju!

Monica

  • Inlägg: 535
Re:förening för matinköp
« Svar #5 skrivet: 16 aug-04 kl 21:30 »
Samma här......också intresserad.....maila eller svara här, vilket som blir bra.

eta

  • Gäst
Re:förening för matinköp
« Svar #6 skrivet: 31 aug-04 kl 19:00 »
Hej igen!
Jag föreslår att alla som är intresserade av inköpsföreningen i Höör mailar till mig så ska jag vidarebefordra adressen. Men jag är inte ansvarig för föreningen och vet inte om och hur nya medlemmar tas in. Själv är jag i varje fall mycket nöjd med vårt medlemskap där.

Hälsningar från eta

Iris

  • Gäst
Re:förening för matinköp
« Svar #7 skrivet: 22 nov-04 kl 11:28 »
Jag är väldigt intresserad av att få vara med i den ekologiska inköpsföreningen i Höör om det är möjlig

Iris

jan1010

  • Gäst
Re:förening för matinköp
« Svar #8 skrivet: 08 mar-05 kl 15:23 »
Tänkte bara säga att Matkonspirationen som (Elin pratar om) har fått en ny hemsida
http://www.matkonspirationen.com

dan

  • Gäst
Re:förening för matinköp
« Svar #9 skrivet: 23 mar-05 kl 18:21 »
En mycket bra sida, det är så rolig att att fler tänker på vad maten inehåller och var den kommer ifrån.
Är det någon som vet om det finns någon mat förening i södra dalarna eller finns det intresse för att starta en?
Danielle

jan1010

  • Gäst
Re:förening för matinköp
« Svar #10 skrivet: 23 mar-05 kl 23:36 »
Matkonspirationen fick förut maten levererad till en lokal i Zinkensdamm men har flyttat ut till Märsta av tre anledningar.
1) Lokalen i Zinkensdamm finns inte kvar
2) Vi kan lagra maten gratis i Märsta
3) Det ger även pendlande Uppsalabor chansen att handla med oss.

Men för att svara på din fråga.
Jag vet inte om det i dagsläget finns något liknande i Södra Stockholm.
Det har i alla fall funnits en förening i Vällingby som handlade från Kungmarkatta.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

341 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser